Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #1 Skrevet 30. juli 2006 heisann! når gutten min skal starte i barnehagen fra januar skal han gå 60%, altså 1600kr, får jeg da kontantstøtte nok som dekker det beløpet? også lurte jeg på om jeg får dekket barnehagen pga jeg er alene, og får jeg da resten av kontantstøtten forde? håper dere forstår hva jeg mente,. mvh:0)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #2 Skrevet 30. juli 2006 Når barnet ditt skal gå over 40% i bhg, så får du ikke kontantstøtte. Men du får dekket 64% av en maksimumssats til barnepass.. altså du betaler bhg regningen, og så får du tilbakebetalt. Sjekk linken: http://www.trygdeetaten.no/Generelt/Pub/enslig_forsorger.pdf Lykke til.
Gjest Skrevet 30. juli 2006 #3 Skrevet 30. juli 2006 Så lenge barnet ikke er i barnehagen mer enn 32 timer per uke, så får du kontantstøtte. Feks 60% : 3 dager * 7 timer pr dag = 1321 kr pr mnd i kontantstøtte. Har ikke erfaring med barnehage og KS samtidig, men vil tro at du også får dekket 64% av de faktiske utgiftene. Før du søker Trygdekontoret om det, sjekk om barnehagen har økonomisk moderasjon. Husker ikke akkurat grensa, men om du tjener under 189 000 eller noe lignende, så kan du få halvert den faktiske regninga fra bhg. Etter det søker du TK om å få dekket 64 % av den halverte regninga. Om du får alt dette ser det ut til at det blir lite igjen å betale;) Jeg betalte selv 500 kr for en heldagsplass pga moderasjon og støtte fra TK.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå