Gå til innhold

Hei jeg er tilbake..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har vært lenge vekk fra by´n! (for å sitere en gammel de lillos-sang ;)

Vært på hytta i to uker, veldig deilig! Knallvær på Trøndelagsklysten er flotte saker. Guro er nå blitt 6 mnd og 17 (?) dagre, og har i løpet av ferien lært seg å spise brødskive! En hel skive går ned gitt, flinke jenta. Hun får nå skive til frokost/lunsj (litt avhengig av når hun fikk pupp sist), og grøt/skive til kvelds. Det ser ut som hun liker skive bedre enn grøt...

Men detd er at de skal "sove rundt" når de begynner å få ganske mye ordentlig mat, cdet tror jeg ikke på gitt *sukk*. Her er det fortsatt hyyl etter pupp midnatt, 3 og 6...*gjeeespe*.

Jeg kan begynne å tenke på natt-avvenning nå sant?

Håper dere alle har hatt to flotte sommeruker! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halloen!

Velkomen tilbake! Jammen fint å ha deg her igjen:).

Kjekt å høyre at du har hatt ein bra ferie. Vi har vore stasjonert i heimen så langt i sommar, men det har i det minste vore fint vêr på Sunnmøre siste tida, og sambuaren har ferie, så vi kosar oss.

Så flink jente du har! Men gjett kva Trygve har lært medan du har vore vekke! Han kan krype, reise seg, gå langs borda, setje seg, sitje på rompa og på knea, han har fått si tredje tann, han et ei heil brødskive til second breakfast, og han søv nesten samanhengande frå åtte til halv seks. Kanskje du burde reise vekk oftare...;)?

Men no er han vaken - tre sekund etter at eg la han frå meg. Så noko er framleis ved det gamle...

Skrevet

Å hoi! Det var jammen en kjapp utvikling! :D Flink gutt, det må jeg si. Her har rumpa vært i været et par ganger (Guro sin ja...heh), men hun går fortsatt bare bakover når hun prøver å krype/åle seg frem.

Litt frustrerende, høres det ut som ;)

Vi begynte natt-avvenning i natt da, og det gikk overraskende greit. Hun fikk pupp rundt midnatt, så gikk jeg på stua. Hørte litt surving, og samboeren var visst oppe en 7-8 ganger og dyttet i smokk, men hun fikk ikke pupp før klokka 6 i morges. Jeg føler meg faktisk UTHVILT! Helt pussig følelse ;) Håper dette fortsetter å gå så greit, krysser fingre og tær...et par-tre netter til med surv, så håper jeg vi kan se frem til noen timers uavbrutt søvn hele gjengen...

Skrevet

vi tok også nattavvenning då han var litt over seks månader, for då var han oppe i full porsjon graut om kvelden. Sambuaren tok det verste, men det hadde ikkje vore så ille. Så måtte vi til med ei ny runde for tre veker sidan, for å få han til å sove litt lenger om morgonen, men det var først då vi kjøpte babysafe (sist veke) det verkeleg tok til å hjelpe. Han sovnar raskare om kvelden, vaknar færre gongar om natta og sovnar raskare igjen når han først vaknar.

Men eg må seie eg gleder meg til han finn ut at det er like greitt å sove til halv sju som til halv seks...det ER litt utanfor kristeleg tid, spør du meg.

Og DER var det slutt på tolmodet. Snorkfrøken en berre sprennande så lenge, visstnok!

Skrevet

sprennande...eg ler meg ihel...herregud!

Skrevet

Jeg har spent fast Guro i vippestolen og satt babygym´en over henne jeg, haha. Hun er sånn akkurat passe fornøyd tror jeg, men sitter og ser seg selv i speilet. Tidlig krøkes *host*...

Her er det vel på tide med en liten ekstradupp snart. Lurer på når hun skal lære seg at den duppen kan inkluderes i nattesøvnen! Å stå opp 7 syns jeg er greit, halv 6 er tortur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...