Gå til innhold

Trenger litt råd jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lett kan en 5,5år tilpasse seg nye miljøer?Jeg mistrives så fælt på denne plassen jeg bor nå og ønsker å flytte nærmere mine foreldre og venner.MEN eldste gutt skal begynne på skole nå til høsten,og kjenner nesten alle ungene som skulle begynt i klassen her.Takler han å bli kjent med nye unger,samtidig med at han fikk en stor omveltning i livet og fikk en lillebror for 6 uker siden..Hadde han ennå gått i barnehage hadde jeg flyttet på flekken,men synes det blir så vrient og kjipt og rive han fra vennene sine.Han begynner på skolen med skrekkblandet fryd.Hvordan bytter man skole?Ringe kommunen man vurderer å flytte til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han vil helt sikkert klare å bli kjent med nye barn og få nye venner, men det som slår meg er at det begynner vel å bli litt vel seint å sette i gang en flytteprosess nå med bare 3 uker igjen til skolestart. I alle fall hvis dere har hus som skal selges, kjøpe noe nytt osv..

På en annen side er det jo ikke noe heldig for ham heller hvis mamma går rundt å mistrives så veldig. Da tror jeg nok jeg ville prøvd å gjøre noe med situasjonen.

Det at han kjenner mange fra bhg som skal begynne på skolen, er jo selvsagt positivt, men det finnes jo mange barn rundt omkring som begynner på skolen sammen med helt andre barn enn dem de har gått på skole med.

Skrevet

Generelt har jeg alltid tenkt at det er lettere å flytte på seg FØR barna begynner på skolen, enn etter...da har de etablert enda sterkere bånd. Men kanskje det er litt kort varsel nå like før skolestart? Dumt å flytte midt i skoleåret også kanskje? Hva med å vente til neste sommer? Men også enig med innlegget ovenfor her, at det er viktig at mamma også trives. Barn er ofte mer tilpasningsdyktige enn vi tror. En eller annen reaksjon kommer kanskje, men det går nok fort over. Lykke til med valget, husk at en lykkelig familie innebærer at ALLE familiemedlemmene er lykkelige, ikke bare barna.

Skrevet

Hei!

Føler med deg for jeg har det på akkurat samme måte......men nå er det fortsatt 1år til jenta mi begynner på skolen da så det blir jo ikke helt den samme situasjonen.

Jeg også mistrives veldig her vi bor nå, men som deg tenker jeg at vil hun finne seg nye gode venner for hun mi er veldig sjenert. Jeg får liksom ikke bestemt meg for jeg går hele tiden å vipper fram og tilbake. Nå har jo jeg mine foreldre bare 250-300m unna oss og min bror med kone og barn ca.3km unna og svigermor ca.5km unna. Men i mitt tilfelle så hjelper ikke det noe på at jeg mistrives her vi bor nå så jeg er litt rådløs akkurat her. Skulle ønske at jeg bare hadde satt beinet ned og sagt at nå flytter vi! Ferdig med det!

Du får tenke deg godt om(selv om du har litt liten tid på deg)også får du bare ta et valg og satse på å gjøre det beste ut av situasjonen!

Lykke til med valget du tar!

Skrevet

Takk for svar alle.Jeg har bestemt meg for å bli ett år til.Til lillegutt er 1 år.Skal begynne å studere på høgskolen da.Får gjøre det beste ut av det ene året her.På en måte tror jeg gutten min trenger å modnes litt med å gå første klassen med kjentfolk.Han er ekstremt sjenert overfor voksne,barn går greit,men straks voksne snakker til han stenger han seg inne,verre blir det hvis de begynner å mase etter svar.Håper det går seg til i 1.klassen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...