Gå til innhold

Pampers-Bleieutslett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Lille jenta på 5 måneder har fått bleiutslett i nesten en uke, hun har aldri hatt det før. Jeg smøre Silulen, men det blir ikke borte, blir bare mindre rød. Hva annen kan jeg bruke? Har hørt om potetmel, men er det for bleieutslett eller sår stumpen? Jeg har også A-Creme, det står at det kan brukes som barnesalve, noen som har prøvd?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å nevnte at hun brukte Libero før og har aldri hatt utslett, det er ikke så lenge siden vi begynte med Pampers, er det noe å si? Kan det være noe med bleier fra Pampers?

Skrevet

Seba med spesialsalve. Kjøp den på apotek.

Vi bruker foresten bare libero. Synes det lukter så fælt av pampers.

Skrevet

jeg brukte inotyol salve til mini...veldig effektivt. fåes på apoteket

Skrevet

Vi sverger til Libero da vi ikke var helt fornøyd med Pampers, og har aldri hatt noe bleieutslett. Smører alltid med enten silulen eller godt med Sebamed stellekrem hver kveld,

for å forebygge på en måte siden han ikke får ny bleie før på morgenen igjen (sover hele natten) Prøv å kutt ut Pampersen en periode,

så vil du merke om det event. er bleien hun reagerer på.

Skrevet

Bare nysgjerrig, men hvorfor byttet du fra Libero?

Ellers så har det jo vært ganske varmt i det siste, og bleia kjøler jo ikke akkurat ned babyen så kanskje det kan være p.g.a. varmen?

At det ville ha skjedd uansett hvilken bleie du hadde brukt.

Bare en tanke...

Skrevet

Aloe vera ja! det skal jeg bruker! Vi fikk prøver fra Pampers og jeg synes de er mye tynnere enn Libero, derfor kjøper vi bare Pampers nå, jeg ville prøve begge to for å se hvilken som var best. Skal kutte Pampers for en liten stund og se.

Takk for svar alle sammen!

Skrevet

DEt kan godt hende at det kommer fra pampersbleia ja! Jeg fikk selv utslett fra de.. brukte bleier som ammeinnlegg før..=O) Så jeg sverger til Libero!

Skrevet

Lillegutten min fikk også bleieutslett her.. Smørte på med inotyol, men det hjalp liksom ikke så bra synes jeg. Jeg hadde noen pampersbleier som jeg hadde fått som vareprøve som jeg brukte i denne perioden, og da jeg gikk over til libero igjen forsvant utslettet med en gang, og det har ikke kommet tilbake! Så jeg tror det kom av pampersbleiene....ganske overbevisst om det i ettertid!

Skrevet

jenta mi fikk utslett og var rød av pampersen.. så vi bruker Libero :)

Skrevet

Vår jente på 5 uker har vært veldig rød i flere uker. Vi har prøvd sinksalve og inotyol, noe som pleier å fungere veldig bra, uten resultat overhode. Fikk så en lege til å se på henne, og han fortalte at det var bleieutslett, at hun altså reagerte på bleien. Vi burde dermed prøve en ny bleie-type. Vi har brukt Pampers og Libero om hverandre, så dermed har vi ikke kunne se om hvilken av disse som skaper reaksjonen. Vi har gått over til en Coop-bleie for å se om dette skal hjelpe.

Legen oppga også en krem, Daktacort (som egentlig er et middel mot fotsopp), og vet du, etter et døgn var hun merkbart bedre! Nå etter 3 dager er det omtrent borte! Og hun var RØD, altså. Rød og blemmete og så helt forferdelig ut. Det var tydelig at legen visste hva han snakket om! Kremen fås reseptfritt, men i og med at den egentlig er til bruk mot fotsopp, er det mulig du bør høre med lege eller helsesøster om det virkelig ER reaksjon mot bleietypen jenta di har og ikke "vanlig sårhet", og om du dermed kan prøve Daktacort?

Skrevet

Hvis det er et rødt, vablete utslett som ikke går vekk, så kan det også være sopp. Tulla her fikk det for et par måneder siden. (Hun hadde masse trøske i munnen også på den tiden) Jeg smørte og byttet bleier uten at noe hjalp. Til slutt snakket jeg med en på apoteket som hadde litt peiling, (etter å ha fått råd fra mange som ikke visste hva de snakket om tydeligvis) og hun sa at jeg skulle smøre med Canesten. Det hjalp, sammen med inotyol. Vi bruker bare pampers, ikke noe problem med bleieutslett fra dem her i gården. Vi bruker pampers active fit, de er så mye tynnere og sitter bedre enn libero.

Skrevet

Skal bytte fra pampers til libero i morgen, håper det går over. Men hvis det er sopp, skulle det ikke klø? Det virker ikke som hun er plaget med det!

Skrevet

Er ikke Pampers bleier innsatt med en slags bodylotion? Kan jo være den hun reagerer på.

Skrevet

Da gutten vår ble rød på stumpen, prøvde jeg potetmel og det ble bedre og rødhet borte:)

Kansje du burde prøve potetmel uansett?? Det er vel det nartuligst man kan få... uten noe kjemikaler...

Skrevet

Isteden for å smøre med det ene og det andre....la henne lufte stumpen mye i løpet av dagen.Veldig greit å legge henne på et tisselaken på matta si eller gulvet.

ellers er aloevera faktisk allergifremkallende...ikke alle som er klar over det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...