Süsse Skrevet 30. juli 2006 #1 Skrevet 30. juli 2006 Gutten min har begynt med en slik en til vannet sitt. Det staar jo at man kan vaske den i oppvaskmaskin. Men jeg synes det lukter oppvaskmiddel av den etterpaa (ikke av glassene, tallerkenene osv). Setter lukta seg i siden det er plastikk? Blir det rent nok om jeg vasker den for haand da, eller bør jeg koke den? Koppene brukes kun til kokt vann.
Gjest Skrevet 30. juli 2006 #2 Skrevet 30. juli 2006 Jeg vasker den for hånd ....koker den ikke etterpå ....
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 30. juli 2006 #3 Skrevet 30. juli 2006 Det lukter ikke av våre kopper. Vasker dem i maskinen. Men jeg demonterer dem helt. Tar ut den lille gummidelen som sitter i tuten. Tar tuten ut av "ringen" som festes på flaska osv.
Süsse Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2006 Det gjør jeg og, men det hjelper ikke. Saa det spørs om jeg maa slutte aa ha det i maskina.
1974 Skrevet 30. juli 2006 #5 Skrevet 30. juli 2006 jeg kokte den første gang. Vasker den for hånd hver dag og skyller den noen ganger ellers i løpet av dagen. Koker den av og til..kanskje en gang per uke sammen med flasker..har sterilisator i micro...vet det er unødvendig nå..men slenger den liksågreit oppi en gang i blandt likevel jeg. Bruker aldri oppvaskemaskinen til den...pga evt såperester.
Mamma til 2 jenter..... Skrevet 30. juli 2006 #6 Skrevet 30. juli 2006 Jeg kokte den første gangen, og etter det har jeg bare kjørt den i maskinen og skylt den i kokt vann før hun bruker den... Hender jeg koker den inni mellom... Kan nok hende det er oppvaskemaskinen din som setter lukt på plasten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå