Kosemaisen :-) Skrevet 30. juli 2006 #1 Skrevet 30. juli 2006 Lillegutt er 8 mnd om en uke.Han krever fortsatt mat om natten,og det er nok mest pga kosen. Han legger seg fint i senga si på kvelden,men etter nattmåltid ca.03.00 Må han sove i vår seng.etter nattmåltid ca.12.00 legger han seg fint til i sin egen seng. Til nå har det gått greit å ha han i vår seng,men de siste ukene har han begynnt å kravle over oss (LIVREDD han skal dette ned jeg...)han slår,klyper,klorer,lugger osv. Vi sover ingenting med han i sengen lenger.Og jeg får VONDT med all "mishandlingen"..He he. De to siste nettene har vi lagt han i sin seng etter nattmåltidet,kost på han mens han ligger der.Men han gråter og turer frem så fort vi slutter å kose.Han hyler voldsomt så fort vi ikke har kinnet vårt inntil hans.(Og det er tungt å stå bøyd over sprinkelsenga i timesvis.)Men når vi "er i senga hans" skal han bare leke.Det blir mye olling,gråting,hyling osv. Det har gått 3-4 timer før han sover....Og jeg er UTSLITT! Har begynnt å sitte og amme på natten, sånn han ikke skal bli forvirret mht når han får være i sengen vår... Jeg synes så synd på ham og vil ha han oppi senga vår.Men vet at det kan ikke fortsette sånn.HAn må sove i sin egen seng.. Hvilke erfaringer har dere andre?Hvordan venne han av? Og bør vi kutte ammingen i samme slengen? HJELP!
Kosemaisen :-) Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #2 Skrevet 30. juli 2006 PS:Vi har prøvd at pappaen trøster og at jeg sover på sofaen så lillegutt ikke skal kjenne melkelukt/mammalukt... Men det hjelper ikke i det hele tatt.Blir helst verre
Gjest Skrevet 30. juli 2006 #3 Skrevet 30. juli 2006 Huff da, dette er jo ikke så greit. Men er det dumt at han kjenner mammalukt da? Et mye brukt triks er jo å legge en t-skjorte eller noe sånt som mamma har brukt, i sengen til lille'n. Da kjenner han lukten og "tryggheten" av mamma. Noen har også lagt brukte ammeinnlegg i sengen. Jeg har dessverre ikke så mange andre råd, for vi gikk bort fra samsoving da lillemor var 6 uker, og det gikk helt fint. Bare bestemte meg for at "nåh!, må du ligge i din egen seng". Og fra da av sov hun nærmest hele natten igjennom også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå