Anonym bruker Skrevet 29. juli 2006 #1 Skrevet 29. juli 2006 Tuppehøna mi på snart 8 mnd liker ikke grøt noe nevneverdig. Men brød liker hun godt. Kan jeg skutte å gi henne grøt? MÅ hun absolutt ha grøt da? Eller får hun ikke i seg alle næringsstoffene med bare brødmat kanskje? Er så lei av det hekkans klineriet og grøtnekten, ørten typer grøt, og alt mulig "godt" oppi grøten, lokking og lurig, og en unge som kniper igjen og rister på hauet og griner...............
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #2 Skrevet 30. juli 2006 Hør litt med helsesøster og lege hva de anbefaler deg! Er jo masse næringsstoffer i grøten da, som ikke er i brødet. Har du prøvd å most litt banan i grøten? Da liker hun den kanskje bedre! Syng eller nynn mens du mater henne, og oppmuntre henne når hun spiser, og si: flink jente! Dette hjelper godt hos oss! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #3 Skrevet 30. juli 2006 Ja får ringe helsesøster. Ja da, synger masse, tøyser og tuller, det er litt av ett skue serru.........men hjelper lite.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #4 Skrevet 30. juli 2006 Vi har det omvendt vi da. Gutten vår på 9 måneder vil ikke ha brødskive, men gaper som en trost etter alle grøttyper. Kanskje du får til ett grøtmåltid? Ellers ville jeg gått for brød som hun liker.
veronica_81 Skrevet 30. juli 2006 #5 Skrevet 30. juli 2006 Så lenge du bruker brød med flere korntyper som er i grøt tror jeg ikke det er noe problem. Grøten er jo jernberiket, men med litt leverpostei på eller jernberiket prim/brunost skulle vel det gå greit..
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2006 #6 Skrevet 31. juli 2006 Hun elsker jo grovbrød med leverpostei da........
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2006 #7 Skrevet 31. juli 2006 litago prim og brunost er jernberiket. ellers kan du jo gi ho fruktglass og vitamina i fra apoteket som e anbefalt. gi ho ei skiva brunost i handa om dagen og så går det bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå