Prinsesse vilikke... Skrevet 29. juli 2006 #1 Skrevet 29. juli 2006 er det greit som hjemmelaget middag til ei på 6mnd som nettopp har startet m middag? (startet m potet, så potet og gulrot...)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2006 #2 Skrevet 29. juli 2006 det er iallefall det jeg har tenkt å starte med
Ane4barn Skrevet 29. juli 2006 #5 Skrevet 29. juli 2006 Hei! Da mine to eldste var små, fikk de hjemmelaget middag fra ca 6 måneder, men jeg laget egen middag til dem uten salt og annet krydder som inneholder salt. De skal jo ikke ha for mye salt når de er så små. Jeg kokte grønnsaker, poteter og fisk (torsk for det meste) eller kjøtt (kjøttdeig uten salt) i en stor kjele til alt var mørt og moste det deretter i food-processoren. Fylte deretter på små glass og puttet i fryseren slik at jeg hadde 12-14 middager framover. Det var litt arbeid, men det ble en vane :-) Nr.3 derimot fikk barnemat på glass fram til 10/11 måneder; da begynte han å spise samme mat som vi andre. Når jeg nå har fått nr.4, er jeg redd det blir kjøpemat også på henne....
Ane4barn Skrevet 29. juli 2006 #6 Skrevet 29. juli 2006 Av grønnsaker tok jeg det jeg hadde i kjøleskapet, som regel var det gulrot, blomkål og brokkoli :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå