Gå til innhold

Nå fortelle familie?


chm78

Anbefalte innlegg

Hei!!

Bare nysgjerrig på når dere andre med termin i april skal fortelle dette til familie og venner. Jeg har kjempelyst å si det snart, men er jo bare 5 uker på vei. Vanskelig å være tålmodig. Samboeren min har lyst å si det til alle allerede, men jeg holder igjen. :-) Blir første barnebarn på begge sider, så vet at alle blir kjempeglad. Kanskje greit å si det etter 8 uker? Hva mener dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortell det når du og din mann er klare for det.

Det sies at man skal vente til man er 3mnd på vei for da er de største farene over.

Hvis det skjer noe med deg og fosteret er det jo også greit at familien din og deres nærmeste venner vet det, så man har noen å snakke med!

Man blir jo litt deprimert hvis det skjer noe også så folk dere omgåes ofte vil jo merke at det har skjedd noe og da er det kanskje greit at de vet hva som kan være årsaken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist så fortalte vi det til familien tre dager etter at vi fant ut av det selv.. ca 4-5 uker.. Men det var fordi vi ville si det når alle var samlet på en gang. Og det var ganske lenge til neste gang det skjedde.. Vet ikke når vi vil si det denne gangen, har ikke sagt det til gubben engang, enda.. HAr vært så sur i hele dag, så får se om humøret bedrer seg.. Gidder ikke si det når jeg er sur..skal jo være litt kjekk ting å si.. hehe.. Og vi har prøvd å bli gravid, så er ikke sånn at jeg kvir meg for å si det.. hmm... Er så himla trøtt...

 

Nei, tilbake til spm ditt...vi venter sikkert et par uker enda før vi sier noe.. kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alledere fortalt det til mine og hans forelder + to avvåre nærmeste venner. Resten venter vi med å fortelle til vi er over 3 mnd. Godt å ha noen å snakke med og glede oss sammen med allerede nå :-)

 

Hvordan går det med deg da synne? Har humøret vært bedre i dag? Sagt det til typen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må nesten fortelle det til alle noenlunde samtidig. Har nemlig familie som også er nære venner, og som vi har felles venner med. Vet spesielt for en person at det kan bli vanskelig å holde det hemmelig, synes derfor det er greit at alle får vite det av oss. Har nemlig før hendt at vi alle visste om en som var gravid, men at hun selv ikke visste at vi visste. Det er jo en kjip situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg vil bare si at fortell det når dere føler for det. Førre gangen jeg var gravid så fortalte vi det ganske tidligt. Jeg mistet desverre i uke 17, men hadde det ikke vært for den enorme støtten vi fikk fra familje, venner og kolleger så vet jeg ikke hvordan vi hadde kommet oss videre. De hadde da gledet seg med oss den herlige tiden det varte, og skjønte derfor godt hvor vondt det var for oss å miste. Etter det har vi ikke heller trengt å høre dumme kommentarer som "når har dere tenkt å skaffe barn, da?"...;)

 

Nå er jeg bare 5+3 og har fortalt det til de nærmeste vennene. Jeg føler ikke nå den samme trangen til å få fortelle som da jeg var gravid første gang - for det er jo noe helt spesiellt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fortalte det med en gang vi. Av flere grunner, feks er dette 2. svangerskapet så da er det mindre sjanse for abort og dessuten gleder vi oss så masse at vi vil dele gleden og dele den eventuelle sorgen som måtte komme hvis noe skulle gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Vi vil vente til vi er 11 / 12 veker på vei viss vi klare det ;o) Vil gjerne fortelle det til jenta og guten vår fyrst og so kan dei få fortelle at dei skal få ei lita syste eller bror til besteforeldra sine. Sist mista vi i veke 11 så vil helst kome over den veka før vi fortel noke til ungane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, nickoline! Humøret var bedre dagen etterpå og like ille dagen deretter... håpløst! Er litt småsyk for tiden og, så det spiller nok litt inn... Fortalte det ikke til gubben før dagen etter jeg fant det ut! Valgte å vente til jeg var i litt bedre humør, og kunne glede meg sammen med ham når jeg sa det.. Han ble kjempeglad, forresten :)

 

Lurer på om jeg skal fortelle det til bestevenninda mi i kveld når vi skal ut... Er så dårlig på å holde hemmeligheter!! Holdt på å sprekke i dag, når jeg hadde ordna nye gardiner på soverommet vårt og gubben ikke visste om det.. hehe... Var så vidt jeg ikke røpte meg.. ;) -hvordan skal dette gå???!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt d til foreldrene mine, men ikke hans. Svigermor er så "slarvete". Stoler ikke på at hun klarer å holde d tett, så svigers får ikke vite d før jeg er 3 mndr. på vei ( når alle andre får vite d)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er seks ukerpå vei nå og alle vet det.

har lagt bort røyken så da er det ganske åpentlyst så like greit å si det sånn at rekkefølgen på nyheten blir rikig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...