Mamman til Christiane Skrevet 29. juli 2006 #1 Skrevet 29. juli 2006 at man kan ha vifte på soverommet og vinduet oppe hvis døra til soverommet er igjen... Hva tror dere?? Sønnen hennes satt visst i gjennomtrekk og hadde 40 i feber og han lever enda...blablabla... Hehe
Livmor Skrevet 29. juli 2006 #2 Skrevet 29. juli 2006 Tror vel ikke at små babyer har særlig godt av å ligge i skikkelig gjennomtrekk. Selv om det ikke er kaldt kan de bli plaget med ørene. Men hvis døra er igjen, og vinduet åpent, blir det vel ikke gjennomtrekk? Så det tror jeg går fint. Sett senga litt unna vinduet. Ei vifte kan hjelpe med å sirkulere lufta, så det kan jo være greit å ha på i varmen. Sett også denne slik at den ikke blåser på babyen, så tror jeg nok det går fint:) Forresten, det med at sønnen hennes overlevde gjennomtrekk og feber. Selvfølgelig gjorde han det, men det er da ganske unødvendig å gjøre ting som fører til sykdom (hvis man kan unngå det).
Knuppelupp Skrevet 29. juli 2006 #3 Skrevet 29. juli 2006 Vi har viduet på soverrommet oppe og døren oppe..på gangen utfor soverommet henger det en vifte, det går greit det altså. Han er ikke blitt sjuk..men han ligger jo ganske lunt i senga si..
Bærende mamma Skrevet 29. juli 2006 #4 Skrevet 29. juli 2006 Her er vinduet oppe, døra igjen, vifte på. Men vifta blåser ikke på snuppa, så det merkes ikke engang. Ikke så mye som en snørr-dråpe her!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2006 #5 Skrevet 29. juli 2006 bor i finnmark, vi har sovet med vinduet oppe siden mars når snuppa ble født.. har hatt vifte på siden mai (de dagene det er varmt, siden soveroms vinduet vårt er lite) jeg har bært jenta ute i slynge siden april, å vi har hatt både vinduet på soverommet åpent og døra nede åpent for å få litt gjennomtrekk når det er veldig varmt.. hun har aldri vært syk.. hun sover å bare i bleia når det er varmt, å sparker hun av seg dyna så lar jeg den være av hvis det er varmt.. eller vi har bare dynetrekket over henne.. men at det passer for alle det vet jeg ikke...
Gjest Skrevet 29. juli 2006 #6 Skrevet 29. juli 2006 Har til tider hatt både vindu og dør åpen og vifte i tillegg på soverommet vi når det har vært varmt uten at noen har blitt syk uansett alder.
Lilleh Skrevet 29. juli 2006 #7 Skrevet 29. juli 2006 Vi har det så fryktelig varmt på soverrommet vårt så vi har vifte, åpent vindu og åpen dør.. Men ingen av oss har 40 i feber da.. Du må jo sef se an situasjonen og varmen på det rommet det gjelder. Hos oss ligger rommet sånn til at det er ekstrem liten lufting/stillestående luft nå om sommeren at det er usunt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå