Anonym bruker Skrevet 29. juli 2006 #1 Skrevet 29. juli 2006 Jenta mi på 3 år har vært kjempe flink og vært tørr i 2 måneder. Men den siste uka har hun begynt å holde seg så lenge at hun ikke rekker do i tide. Jeg spør til stadig om hun må tisse men hun sier nei, og rett etterpå løper hun mot do og sier hun må tisse. Men da har hun allerede holdt seg så lenge at hun ikke rekker å sette seg på do. Det blir derfor mye tissing i trusa, enten på veien til do eller rett ved siden av do. Hva skal jeg gjøre for å få henne til å forstå at hun må tisse før hun lar det gå så langt? Begynner helt ærlig å bli lei av alt tisset på gulvet, på klær og i trusa nå. Skal jeg begynne med bleier igjen? Hun får alltid masse ros når hun gjør det hun skal på do, og etter at uhellene begynte har jeg også begynt med "klistremerkemetoden". Men det hjelper ikke og hun vil ikke høre på meg når jeg prøver forklare at hun ikke må holde seg så lenge før hun går. Hun bare prater det bort. Noen som har samme erfaring? Noen tips?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2006 #2 Skrevet 29. juli 2006 Helt normalt å ha sånne perioder, og begynn for all del IKKE med bleier igjen!!! Da kan hun bare bli firvirra, og neste gang dere finner ut at dere skal slutte med bleie, så gidder hun ikke. Den fellen datt svigerinnen min i, og gutten der er 4 1/2 og nekter å slutte med bleier. Du må bare finne på noe lurt for å minne henne på at hun må på do. Lokke med noe. Lykke til!
<= darling => Skrevet 29. juli 2006 #3 Skrevet 29. juli 2006 Tror nok ikke det er noe lurt å sette på bleie i gjen nei.... Da jeg skulle få sønnen min til å synes at klistremerke metoden var "tøft" lagde jeg skjemaer til meg og mannen min også. Så "hver gang" vi hadde hvert på do fikk vi ett merke. Sønnen vår syns det ble litt mer interresant da...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2006 #4 Skrevet 29. juli 2006 Takk for svar. Hadde egentlig ikke planer om å begynne med bleiene igjen, skjønte at det bare kom til å gjøre ting enda værre. Var nok litt oppgitt og lei når jeg skrev det første innlegget mitt idag, hun er i sin værste trassalder i tillegg så det kan bli litt mye for en mor innimellom (som i tillegg er gravid i 7.mnd) Pappa'n er nok mye roligere på dette punktet Satser på at hun blir flinkere igjen. Har passet ekstra på idag og sett når hun begynner å trippe, så vi har rukket do akkurat i tide
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå