Gå til innhold

Jeg er irritert på foreldrene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift med en afrikaner, og moren min bruker spill for å få meg til å hate han. Hvis hun ringer, spør hun hvor han er. Jeg har aldri hatt et problem hvis mannen min går ut, men moren min spør meg hvor han er, og når jeg sier han er ute så får jeg alltid til svar at fysj for en mann han er som går ut uten deg! Så begynner jeg å tenke på det som om det er vanlig, og da blir jeg sur på mannen min. Skjønner?

Men en dag jeg satt på med henne i hennes bil, kom det værste utenkelige ting hun noensinne har sagt. "hvis dere skiller dere, får du ikke lov til å gifte deg med en utlending igjen" Får lov? Jeg visste ikke at jeg må spørre om lov for å gifte meg?

Foreldrene mine har alltid sagt de ikke er rasister men de er rase bevisste. Ikke vet jeg hva det betyr, men de har alltid hatt noe imot folk fra andre land. Merkelig nok, familien til moren min er jo dansk??

Jeg har bare lsyt til å ta med meg mannen min og barna og flytte, men de går i bhg her, og jeg vil ikke dra dem bort fra hjemmet deres.

Mannen min har fortalt meg siden dag 1, at foreldrene mine ikke liker han, men jeg har avfeid det. Nå innser jeg det så sinnsykt, for de har fått en svigersønn til, som de er sååå glad i, og drar på besøk hele tiden. Han er selvsagt norsk.

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som din mor driver med er jo både trist og unødvendig.

Alle mennesker har sine meninger. Men nå er det jo sånn at dere allerede er gift og har barn sammen. Barna merker/ vil merke at det er spenninger mellom pappa og mormor, og det er ikke bra.

Syns du skal prate med moren din på en saklig måte. Fortell at hun gjør deg trist, og at hun må respektere sine barnebarns far.

Kanskje hun og mannen din trenger å bli bedre kjent...?

Skrevet

Uff, dette hørtes slitsomt ut. Det må være vanskelig å havne mellom moren din og mannen din hele tiden. Jeg syns det er veldig dårlig gjort av moren din, vil hun heller at du skal bli alenemor eller?

Jeg syns du bør si til moren din at kommentarene hennes er sårende og unødvendige, og at hva mannen din gjør er en sak mellom deg og han. Selv om hun er moren din syns jeg det er på sin plass at hun får høre hva kommentarene hennes gjør med deg. Du kan jo si at du ikke kritiserer ting din far gjør til henne, at du mener at det er noe du ikke har noe med. Det å gå ut hver for seg er noe vi i hvert fall setter pris på en gang i mellom, å være sammen med egne venner hver for seg. Det er jo helt normalt, også for helnorske par.

Foreldrene dine bør gi svigersønnen sin en sjanse, du har jo tross alt valgt ham som din ektefelle og far til ditt/dine barn!

Skrevet

Jeg er veldig glad for at du ser dette,..for hvor mange er det ikke som ikke ser at en av foreldrene prøver å skape splid i et forhold som faktisk fungere?? ( selv om mor eller far ikke liker sitt avkoms partner) Jeg anbefaler deg å si til henne at..kjære mor.. jeg er voksen og med min mann syns jeg faktisk at jeg har gjort et godt valg- jeg har valgt en mann som jeg elsker- som jeg liker og som jeg respekterer. Har retuner disse følesne og vi har det faktisk fint sammen. Alle forhold må gjøre kompromisser. Så kanskje for din mor var det utenkelig at hennes mann fikk gå ut alene.. Men for oss kvinner av i dag er det befriende å gjøre av og til være med- men andre ganger være hjemme- Jeg som selv er sammen med en afrikaner og vi har 2 barn- ser at det er viktig for han å skravle i vei på sitt morsmål.. sammen med gutta..og som mannfolk flest er det topp med litt øl også- Så hvorfor ikke - han blir lykkelig av det? Jeg vil jo ha en lykkelig mann- ikke en som er i fengsel.. Det er trist når foreldrene ikke liker mannen ens. Selv hadde vi det slik i de 2 første årene vi var sammen- mye fordi mine foreldre er en annen generasjon og trodde at

-alle utlendinger var som han i skien som kverket kona sin- shamal hussein. Jeg måtte da påpeke at han faktisk kom fra en annen verdens del (Men ja han var litt brun han også.. men jeg er ikke jack the ripper selv om jeg er hvit)

min far kom med ytringer som at alle afrikaner har flere koner og lukter svette... ja noen har sikkert det og lukter..men ikke han som jeg har valgt... Uansett etter at han lærte seg norsk har de faktisk sett at han har mange gode egenskaper og nå er de flaue over at de var så kjipe i begynnelsen.. Så stå på og stopp kverne på mor med at du vil helst slippe å høre om hvor skumle utlendingene er..

Skrevet

Jeg kommer fra Asia og svigerfamilien min likte meg ikke i begynnelsen. Alle foreldre ønsker barna sine godt og de blir bekymeret fordi de kjenner ikke folk som kommer fra andre siden av kloden. Hvorfor ikke ta med foreldrene dine og reise til hvor mannen din kommer fra? Det gjorde jeg med mine svigerforeldrene og siden da forstår de meg bedre og vi har de bra sammen.

Det er litt vanskelig å tro at din egen mor ville såre deg. Hun er kansje skuffet og bekymeret og hun viser det på denne måten. Min far gjorde det samme med mannen min (han er norsk og foreldrene mine ville at jeg giftet med en fra samme land fordi de trodde at nordmenn skilte seg hele tiden og blåser i familie livet) men nå har han forstått at mannen min er veldig glad i meg. Bare din mor forstår at svigersønnen hennes er glad i datteren sin vil hun komme til å like han.:)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...