Anonym bruker Skrevet 29. juli 2006 #1 Skrevet 29. juli 2006 Kanskje jeg burde bli alenemamma?? Jeg har samboer som har et barn fra før og vi får i september. I dette svangerskapet har jeg følt meg veldig alene. Synes ikke samboern min er noe engasjert i det hele tatt. Det var faktisk planlagt, men skulle kanskje ikke tro det fra hans side. Jeg har helt sluttet å vise han ting som jeg kjøper til vårt lille nurk i magen, for han synes det er alt for tidelig osv... det har han sagt så å si hele tiden.Så jeg bare vasker det og legger det i skuffen hennes. Føler at han tar fra meg gleden, for dette er mitt første barn jeg venter og er det så rart at jeg gleder meg da?? Vi skal bruke så å si alle store ting etter dattern hans noe som jeg i starten synes var litt synd, men jeg gikk med på det. Jeg er student og da ikke har inntekt, men selvom mine foreldre sa de kunne sponse vogn.. Foreldrene mine kjøpte en del babyklær til start bruk da jeg var halvveis i svangerskapet og det synes han var alt for tidelig, men jeg ble kjempe glad da slapp vi å kjøpe alt selv.. De gleder seg masse til å bli besteforeldre for første gang.. Jeg vet at han skammes over at jeg ikke har utdannelse. Da dette er veldig viktig for han, men jeg fullførte det siste året på vgs det skoleåret som var nå før sommeren. Søkt på høyskole, men kom inn et stykke unna men har søkt permisjon pga jeg er gravid. Jeg har jobbet mange år i detaljhandelen og har stortrives med det.. Men det er vist ikke bra nok synes han.. Men jeg sier at alle er ikke like glad i å gå på skole, men det bare ler han bort.. Problemet er at jeg ikke har noe penger i bakhånd. Jeg bor i hans leilighet med hans datter. Så det er ikke bare å flytte heller liksom. For hvor skal jeg bo? Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre jeg nå.. En ting er sikkert er at dette svangerskapet har vært tungt til tider, fordi jeg føler meg så alene. Har snakket med han om at jeg savner at han kunne engasjert seg litt mer. Han mener at han er bare mere avslapp