Gå til innhold

Sovner dere med babyen i senga når dere nattammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte legger jeg babyen 5 uker inntill meg i senga for å amme om natta. Jeg prøver virkelig men av og til hender det at jeg sovner og at babyen blir liggende og sove inntil meg- til neste måltid.

Noen som har meninger om dette? Gjør det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi samsover til de er 1 1/2 - 2 år gamle vi. :-)

Skrevet

Når jeg ammet om natten så var det bare en gang om natten da.. ca. i 4 tiden hun ville ha mat..

Men jeg klarte ikke å holde meg våken... så da sov i sammen resten av natten.. gikk fint det..

Men snuppa hadde et enormt suttebehov, og hun fikk ikke alltid tak på brystvorten igjen.. hehe.. så hun suttet akkurat der hun fikk tak.. så jeg gikk konstant rundt med puppen full av sugemerker.. hehe...

Skrevet

Nei. Har alldri hatt barna i sengen. Er kjempe redd for krybbedød og faren er større ved samsoving. Dessuten blir alles søvn dårligere. Da hun var 3 uker flytta vi hu inn på eget rom og da hadde jeg en stol jeg ammet i der.

Skrevet

Eg tok han opp i senga til meg i 1-tida, og etter eit par forsøk gav eg opp å leggje han tilbake i vogga, så han fekk sove saman med oss. Han hadde eiga dyne og god plass i senga vår, og både eg og han sov betre på den måten. Det vart litt meir tull etterkvart, men i starten fungerte iallfall dette fint. No søv han i senga si heile natta (nåja...), og eg må tilstå at eg saknar det litt, eg, å ha ein varm og god liten babykropp ved sida av meg...

Skrevet

Hos oss varierer det litt. Vanligvis tas hun opp av vuggen, ammes og legges tilbake. Men noen ganger kan det ta litt lengre tid å finne tilbake til søvnen. Da lar jeg henne heller ligge i vår seng hvor hun faller lettere til ro, enn å legge og ta opp av vuggen mange ganger. Jeg tenker det er bedre for oss alle å få mest mulig sammenhengende søvn enn å trumfe gjennom at hun alltid skal sove i vuggen.

Skrevet

jeg sovna da jeg nattammet henne ja, da ble hun i senga mi resten av natta :)

Skrevet

ja har sovnet mange ganger med babyn i senga ja:)

Skrevet

av og til sovnet vi sammen, eller jeg var så trøtt at jeg bare flyttet henne inntil veggen under egen dyne. Men etter hun var 4-5 mnd sov hun ikke noe godt i vår seng,lå som en makk, og da var det best for oss alle at hun ble bært i sin egen seng. Nå sover hun kun i vår seng om pappaen har stått opp med henne om morgenen(og jeg har fått sove lenge) og han kommer ned med henne før han drar på jobb, hun får pupp, og sovner. Hun ligger ikke inntil meg da når hun sover, men på pappaens plass.

Skrevet

Snuppa på 5 mnd og jeg sover sammen vi :) Hun ligger på en dobbel babydyne (80x100), så hun kommer litt høyere enn meg.

Hun ligger på min del av senga, og så setter vi oss opp når vi ammer. Hvis vi liggepupper, sovner vi begge, og puppen blir en smokk, og melka renner i senga ;) hehe

Skrevet

Vi sovner bestandig sammen etter nattamming:)

Syns det er koz jeg:)

Skrevet

Jeg syns det er veldig greit å ha babyene sammmen med meg. Da våkner ingen skikkelig opp og vi sovner når amminga er ferdig.

Ungen føler seg trygg og blir ikke forstyrret i søvnen heller.

Mi første hadde kollikk da hun var nyfødt, og da var samsoving en dyd av nødvenighet for at jeg skulle få søvn idet hele tatt. For meg har dette blitt den riktige måten å gjøre det på

Skrevet

Jeg syns også det var kjempe kjekt og ha henne i senga, følte vi slappet godt av og at vi sov mye bedre etter amminga var ferdig og vi våknet om morningen og var blide og fornøyde og uthvilt begge to:)

Koste meg masse med denne tiden hvor jeg bare og og ammet henne i senga og vi sovnet sammen..

Skrevet

Eldstedatteren min sov mye i senga vår etter nattamming, og ellers også. Ville ikke roe seg i egen seng, men det ble mer nattesøvn på oss begge da hun flyttet inn på eget rom rett etter at hun fylte ett år. Minstemor på fire måneder har også sovet en god del i senga vår, men sover nå for det meste i sin egen seng, siden hun legger seg ved 21-tida og ikke våkner før ved 5-6-tida om morgenen. Sovner vi begge under morgenammingen, får hun bli liggende, bare kosli' det. :) Men etter at jeg bråvåknet noen ganger av at jeg nesten lå oppå henne, foretrekker jeg at hun sover i senga si mesteparten av natta. Har et håndkle liggende i senga jeg, så hvis melka renner ut under nattamming, blir det ihvertfall ikke gjennomvått laken. :)

Skrevet

jeg pleier å sitte meg litt opp når jeg ammer henne...syns det er litt stress å ligge med henne ved siden av.,...hun tar ikke puppen like godt da syns jeg..men hender at jeg sovner av og til også mens jeg halveis sitter..våkner med skikkelig vond nakke etter en stund...hehe...., da flytter jeg henne fint over i sengen sin....både hun og jeg sover mye bedre da....i begynnelsen(et par uker) så lot jeg henne bare ligge med oss...men hun sov urolig og det samme jeg...såsyns det er bedre sånn som det er nå....

spurte på helsestasjonen, og de sa at så lenge ikke meg eller samboer er røykere så skulle det gå helt greit å samsove....

Skrevet

mm ja da det gjør vi her også, i natt har lillebror vært urolig og fått ligge oppå mammaen til og med = roligere, vi har sovet ganske så godt begge to faktisk. håper jeg får han til å sove i senga si om ikke så lenge. Noen sa en dag at ingen 40 åringer sover i mammas seng.... he, he den syntes jeg var litt god jeg da. Så det går nok bra.

Skrevet

Andreas sover i senga si til han våkner da henter jeg han til oss og som regel sovner vi sammen. Jeg sover veldig lett, så jeg er ikke noe redd, men min samboer får ikke lov og Andreas sover ikke i midten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...