Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 Er en uke på overtid i dag..Skal på overtidskontroll neste fredag, altså om en uke..Synes det er lenge å vente, kan man spørre om å få kontroll og eventuell igangsetting før, hva er isåfall gode grunner for å gjøre dette? Bortsett fra de opplagte som f.eks svangerskapsforgiftning eller at babyen ikke har det bra der inne...Kan størrelsen være en god grunn? Er det sånn at de aller fleste blir satt i gang uansett, etter 14 dager? eller kan det gå ENDA lenger tid?
Sessa ruger igjen... Skrevet 29. juli 2006 #2 Skrevet 29. juli 2006 Hei snuppis!! Sånn jeg fortsto det på jm så vil de nok ikke sette i gang umiddelbart om alt står bra til med deg og babyen, men de vil antagelig strippe deg og kanskje sette deg på en modningskur, dersom du ikke er moden ennå... Også tror jeg du blir fulgt ekstra godt opp i dagene som følger... Babyen har jo ikke godt av å bli liggende altfor lenge over tiden heller... Har hørt at noen rett og slett mangler det som får fødselen til å sette i gang. Kusinen min gikk over to uker over og når babyen kom ut var fett laget begynt å smuldre opp (den hvite beskyttelses hinnen de er dekket i på slutten for å ikke få "rosinhud")... den babyen hadde nok ligget litt for lenge over tiden! Dersom du er sliten og din psyke begynner å bli påvirket av at babyen enda ikke er ute så tror jeg det er en god grunn for å sette i gang. Hvis du f.eks. ikke får sove godt om natten lenger, kroppen din begynner å svikte mer og mer under tyngden av babyen osv. Kommer nok veldig an på sykehuset du tilhører, for jeg vet noen er litt kjipe med å sette i gang... Ring jm og få en time tidlig i uken og snakk med henne om at du begynner å bli mektig lei, og hør hva hun synes. Evt. snakk med legen din... de er gjerne litt lettere å overtale. Jm har jo mye mer kontakt med gravide i vår situasjon og vil nok mene at du må vente i mye større grad enn en lege. Hadde forresten endel kynnere i går kveld også, de forsvant litt når jeg var oppe og gikk, men kom til bake når jeg begynte å rydde på kjøkkenet, vaske opp og sånn (anstrenge meg litt altså). Kanskje du bør ta en liten rundvask, men ta det litt rolig så du ikke skader deg. Rydd i noen skap eller no'. Strekk og bøy! Lykke til!
En jente? Skrevet 29. juli 2006 #3 Skrevet 29. juli 2006 Dette var litt betryggende å lese :-) Skal selv på sykehuset mandag pga mistanke om feil termindato (nesten fire uker mellom menstermin og UL termin!!) og stor baby. Livredd for å gå over UL termin, da jeg er sikker på at det er langt over den reelle terminen. Spent på hvilke grunner man må ha for å sette igang før UL termin/fullgått overtid, men i følge jordmor bør dette være grunn nok.. I tillegg sover jeg 2-4 timer per natt, selv med lett sovemedisin. Slitsomt!! Derfor var svaret til "prinsessemari" godt å få - takk takk :-)
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 29. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2006 Hei hei! takk for svar:) Da tror jeg at jeg skal snakke m jordmor på mandag, og spørre om hun kan bestille time til meg på sykehuset så fort som mulig..så kan de ta en ordentlig vekstkontroll, modningssjekk osv. Er lei, og det verste er at jeg går og gruer meg sånn til fødselen, mest pga stor baby..sover ikke så bra heller..Og hadde menstermin 14. juli.. Håper de er litt velvillige! Ellers har jeg gått en ganske lang tur i dag, og hatt vondt i ryggen både i går kveld og i dag..tror det kan være et godt tegn! Får prøve å være litt aktiv resten av dagen også Tvi tvi til oss!!
AE84 Skrevet 29. juli 2006 #5 Skrevet 29. juli 2006 jeg vil bare ønske deg lykke til...håper du føder snart.... men ha i bakhodet at det aller beste er en naturlig fødsel og at beibien kommer som regel når den er klar!! men jeg forstår frustrasjonen:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå