Gå til innhold

Morsmelk til mor for å forebygge at forkjølelse bryter ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli forkjølet, og får råd om å ta Cura Med med råmelk. Men hvorfor ikke da heller ta en slurk av egen morsmelk? Det må vel inneholde mye stoffer som forebygger/hjelper mot forkjølelse, vel? Eller er jeg helt på jorde? Og ja; det er ekkelt, men hva gjør man vel ikke for å bli frisk!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe... vet ikke om det har noen effekt.. ville ikke prøvd det jeg iallefall=) Men hvis du vill, så hvorfor ikke=)

Skrevet

Morsmelk har antistoffer laget spesielt etter de sykdommer DU har hatt, så det er kanskje ikke så nyttig for deg som for babyen.

Men MM inneholder jo antibiotika, så det er vel ingen dum idê.

=)

Cura Med er laget av kumelk, og det er snedig at vi synes det er ok, når det kommer fra juret til ei ku som står i en skitten bås, og driter så det skvetter veggimellom.

Men melk fra en ren mammapupp er liksom verre...

Ser ikke logikken i det, når jeg tenker på det sånn =)

Skrevet

Ja, du sier noe, Northernlights! mmm... fikk virkelig lyst på Cura Med nå, ja!

Tok en klunk, jeg, så får vi se om det funker! Verdt et forsøk.

Skrevet

Si fra om hva resultatet ble, da =)

Vet det hjelper mot øyekatarr,fks.

Skrevet

poenget er vel at morsmelken lager antistoffer for det som vi blir smittet med, så teoretisk sett burde det jo funke....................

det gjør i alle fall garantert ikke noe verre!!

Skrevet

da mannen til kusinen min begynte å bli syk så sa han på kødd at han ville ha litt melk...hun pumpet en god dæsj som hun sa.... han drakk det for å være tøff...men ble sjokkert da han etter noen timer følte seg MYE bedre...han hadde ikke vondt i halsen lenger.....merkelige greier

Skrevet

Minstemann hadde øyekatarr, og jeg dryppet morsmelk inn i begge øynene, og allerede neste dag var han bedre.

Så joda, naturen er laget underfullt =)

Skrevet

Mamma fikk en øyeinfeksjon, det var sti, og det klødde i hele øyet. Rødt, hovent og vondt. Hun lurte på hva hun kunne gjøre (dette var lørdag kveld), og jeg sa på spøk at mm hjalp (og det gjør det jo, ingen spøk der). Hun var helt klar for å prøve, så jeg spruta litt i øyet hennes. Det som da skjer er interessant: Det lindret smerte og kløe umiddelbart! Etter en time var øyet merkbart mindre rødt. Så etter en stund begynte det å klø igjen, og da hadde jeg håndmelket litt som hun hadde i. Neste morgen var det ikke rødt, men klødde litt enda. Dagen etter var det helt bra (hun fortsatte å dryppe med den utmelkede melken). Fantastisk greie denne morsmelken. Det jeg synes var helt utrolig var at det hadde så umiddelbar smertelindrende effekt. Noen som har hørt noe om det?

Skrevet

Barnelegen vår sier alltid at jeg bør amme babyen rett etter vaksinestikket, for det lindrer smertene.

Så det er nok mye bra i den melka, ja =)

Skrevet

Så morsomt å se alt det hjelper mot da=) Jeg tok selv noen dråper morsmelk i hvert nesebor en gang jeg var forkjølet og tett i nesa. Hadde ikke no nesespray hjemme. Det hjalp faktisk veldig=)

Skrevet

Leste at morsmelk kan brukes som makup remover ogsaa =)

har ikke proevd det, altsaa ;o)

Skrevet

Hehe... må bli litt klissete da..=)

Skrevet

Morsmelken inneholder dine egne antistoffer, altså de stoffene som kroppen din allerede produserer for å beskytte deg mot sykdommer du har hatt, eller har blitt disponert for og motstått. Så å drikke din egen morsmelk vil nok ikke gjøre noe fra eller til, men tro kan som sagt flytte fjell ;-)

Og at det kan hjelpe en samboer er vel ikke usannsynlig, men ikke deg selv altså

Skrevet

Mulig det er jeg som er merkelig her. Jeg ammer min fjerde unge og har ammet hver av dem i lange tider. Men å smake på det selv? Nei takk, aldri i verden!

Har ingen problem med å bruke melk til øyedråper ol. som nevnt ovenfor om behovet skulle melde seg.

Vet ikke hvorfor, blir kanskje litt "kannibalistisk"? Jeg er vel rar der...

Skrevet

Jeg har bare "smakt" mm når jeg har testet tempen på utpumpet melk =)

Har ikke drukket litervis da , vet du ;-p

OG: hadde aldri falt meg inn i halvsøvne å smake noen andres mm....

Jeg leste forresten om ei dame som reddet en mann i rullestol på undergrunnsbanen i NYC fra å bli brent. Med ei flaske morsmelk!

Så mm kan brukes til såmangt, gitt =)

Har aldri fått mm, jeg ... mamma kunne ikke, da hun ble innlagt rett etter fødselen, for å operer i brystet pga en kul.

Skrevet

Ungene har smakt igjen når de har blitt storesøsken. De har vel syntes det har vært litt kvalmt, søtt vil jeg tro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...