Gå til innhold

hjelp!! Er det noe helsepersonell her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tulla mi på 9 mnd har fått seg et sår på den ene fingeren. Det begynner nå å bli ganske stort da hun gnager på det. Tror det er derfor hun har fått det. Hun gnager av skorpen og nå har det blitt betent. Er et åpent sår nå. Har prøvd å ta på plaster men hun spiser det av. Har smurt med fucidin salve, men hun spiser den også av. Har ikke feber..enda, tenker jo jeg da. Ser for meg DEN infeksjonen. Opplever at hun er smertepåvirket med den fingeren. Hva skal jeg gjøre. Skal jeg gå til legen eller bare se det ann?

På forhånd tusen takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan du ikke vaske det med saltvann eller pyriseptvann da...og ta på gasbind/bandasje...vet det ikke er lett å få det til å holde på små barn,men er bare til å feste det godt...ja ikke for stramt da vel å merke;)

Skrevet

hva hvis du vasker med medisinsk grønnsåpe(kan virke betennelseshemmende) og bandasjerer fingeren slik at hun ikke kommer til?

Skrevet

Du kan også ha en sokk over bandasjen så hun ikke river det av seg...funka bra på vesla vår da hun hadde veneflo(?) i hånda...

Skrevet

åh tusen takk det hørtes utrolig smart ut. Får ta de hm sokkene for de er det litt strikk i . tusen tusen takk.

Skrevet

Flytende plaster pleier å fungere greit på sånne fingersår. Bandager og vanlig plaster faller ofte lett av en liten finger. Prøv flytende plaster og evt en liten vott.

Skrevet

jeg har lagt full fucidinkompress på fingeren. Tulla satt for engangs skyld helt rolig å så på hva jeg holdt på med. Så i hele kveld har hun susa rundt med en lilla HM sokk på sin høyre hånd. Og det merkeligste er at hun overhode ikke bryr seg. Skulle liksom tro at den sokken alltid hadde vært der. Nå sover hun med den.... Funka i allefall kjempebra. Har bare sutta litt ytterst på sokken, og det kan en jo leve med.

Igjen; tusen takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...