Gå til innhold

Ja ja, da ser det ut til at jeg blir alenemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, så er min dag kommet som alenemor. Det er fryktelig sårt og vondt og bli forlatt.

Er det noen her som har erfaring der pappaen må ha tilsyn under samvær med barnet?

Noen som kan fortelle litt om hvordan dette prakiseres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HEI!

Forbreder meg også på å bli alenemor. Ble forlatt av ektemennen min i går. Vet ikke så mye om hvilke regler som gjelder i forhold til omsorg av barnet.

Ja det er svært trist å bli forlatt spesielt like før man skal føde. Hvor langt på vei er du? Jeg er 36 uker på vei.

Ta vare på deg selv

stor klem

ps. vi skal greie dette:)

Skrevet

Forlatt? og rett før du skal føde? går det virkelig an?

Skrevet

Hei hei,

jeg dro fra barnefaren da jkeg var 6 mnd på vei, pga vold og trussler hjemme. har nå en sønn på snart 10 mnd som aldri har sett pappan sin. jeg har gjort alt i min makt for at min sønn skal skjermes fra faren, bokstavelig talt... han har tatt kontakt med meg pr familivern kontor, da min sønn var 3-4 mnd. og han har sendt meg et brev da min sønn var 7-8 mnd, jeg besvarte at barnet ikke har behov for kontakt og siden jeg ammer er det ikke et alternativ å møte han. jeg har også mottat et brev fra hans advokat der han også truer med rettsak.. det dem faktisk ikke skjønner er at jeg ønsker en rettsak. jeg er redd faren og vil ikke under noen omstendigheter utsette mitt barn for en slik fare uten at en dommer har fortalt meg at dette er trygt.

mulighheter for samvær ellers er med barnevernet som overvåker alt som blir sagt og gjort,men jeg har blitt anbefalt av barnevernet og si nei til alt uten forklaring,da det er ganske opplagt hva som er årsaken.

eller dere kan ha med dere hver sin person på samvær for å forsikre at dette går knirkefritt..

ta aldri barnet ut av huset for samvær, da kidnappingsfaren er ganske stor.. dette er råd jeg har fått fra politi, barneværn og familievernkontor..

og det har også andre jeg kjenner som er i konflikt med barnefaren men ikke har blitt utøvd vold i mot.. så ta kontakt med helsestasjonen og be om råd. det gjorde jeg før fødselen så jeg var forberedt.

jeg har forresten et råd til. skriv ikke under noen papirer som kommer fra barnefaren eller hans advokat uten å ha rådført deg med din advokat. dette sa dem til meg p¨å føden.

del ikke ansvaret eller omsorgen med faren, og skriv 0 dager og timer på barnebidrag søknaden på spm under samværs greier. og.. smør på flesk.. men skriv aldri under på en samværsavtale, for den er bindende,men INGEN kan tvinge deg til å gjøre det, og det anbefales ikke. men på mekling osv er de pålagt til å prøve å få deg til å gjøre det hvis det ikke er vold inne i bildet. bare si nei, ikke diskuter det !!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...