Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med p-sprøyte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt p-sprøyte, sammenhengende i 2,5 år tidligere. Og begynte igjen nå etter fødsel i mars. (fikk p-piller først, men ble så humørsyk og lei og hadde mensen av og på hele tida, så det var bare tull med de...)

Gode erfaringer: Er meg selv, helt og holdent. Slipper mensen *yessss*. Slipper å huske piller, sprøyta tas hver 3. mnd.

Dårlige erfaringer: Vektøkning, 5-10 kg....... :o(. Henger igjen lenge i kroppen (tok 11 mnd fra jeg kuttet de ut til vi klarte å bli gravide).

Selvom jeg sverget på at jeg aldri skulle ta den mer da jeg fant ut hvor lang tid det tok å bli gravid etterpå, var det den jeg valgte nå. Piller reagerer jeg sånn på, og spiral vil jeg ikke ha. Bare du er klar over at den kan henge lenge igjen i kroppen etterpå, vil jeg klart anbefale p-sprøyte. Enkelt og greit!

Skrevet

dårlige erfaringer her.....

*vektøkning på 15kg

*fikk problemer med å bli gravid etterpå.. tok 2 år og 5mnd!

Tror ikke de anbefaler p sprøyta lenger, te de som vil ha barn/flere barn vel og merke. (de gjør det i allefall ikke her på legesenteret)

Skrevet

har bare positive erfaringer, gikk ikke opp i vekt, men det er selvfølgelig individuelt. tror det tok 7 mnd fra jeg tok siste sprøyta til jeg var gravid. Tror nok jeg skal begynne på den snart igjen. Fikk beskjed om at den ikke var anbefalt når man ammer.

Skrevet

brukte den vel ca 1 år.

Skrevet

blødde i ett strekk små mengder hver dag...gikk ikke opp i vekt men det med blødningene gjorde at jeg sluttet på den..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...