Gå til innhold

tips mot trøske - og er det vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode reseptfrie tips - som fungerer - mot etablert trøske? Tror det må være det hun har. Litt hvite små flater, liksom, like på innsiden av kjakene.

Ser at farris kan være et alternativ. Skal prøve det, selv om jeg ikke helt skjønner hvordan det kan hjelpe. Men er det andre ting som kan prøves?

Virker ikke som det plager vesla nevneverdig til vanlig, men det har hendt et par ganger at hun har blitt grinete ved mating. Kjenner de små noe ubehag av trøske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har og bare hørt at en skal prøve blå farris. Og jeg tror ikke de små har vondt...

Skrevet

ble anbefalt kokt tyttebær å smørre på.. det har hjulpet tipset av jordmoren..

Skrevet

Ref. blå Farris. Viktig å bruke en litt ru klut og prøve å gni forsiktig vekk synlig sopp ved hver "behandling". Det samme gjelder ved bruk av Mycos. (reseptbelagt). Gni av først-så bli behandling mye mer effektiv og trenger inn dit den skal. Dette tipset fikk jeg fra ammepoliklinikken på BS. Kok også smokker etter hver behandling, og dypp gjerne smokken i Farris før barnet får den.

Skrevet

Min helsesøster sa at de fleste ikke plages av litt trøske, men det er viktig å følge nøye med, spes hvis det blir ubehag under amming.

Det var slik det begynnte for meg, og etter 2 mnd var måltidene en kamp.

Måtte til slutt pumpe meg til alle måltider, for så gi flaske, gjorde vondt for henne og suge på den også.

Ga oppammingen etter 4 mnd, 3 Mycostatin og i samråd m helsestasjonen.

Har måttet ta diflucan kapsler i ettertid, da legen mener soppen har satt seg i hele kroppen!!

Hadde jeg bare visst dette fra fødselen av, men hadde ikke kjennskap til trøske oh hvitt belegg på tungen.

Men som sagt for de fleste går det ikke så langt, og med en gang barnet får grøt/ annen mat så forsvinner det.

Uten resept så kan du bruke, farris,ta en qtips og gni på tungen, du kan også bruke morsmelk.

Lykke til:)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...