Benni-min Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 Jeg var på to-ukers-overtidskontroll i dag og blir lagt inn på kur i morgen. Fikk beskjed om å belage meg på en lang prosess, men det kan også ta kort tid.' Problemet mitt er at det nå har gått opp for meg at jeg skal faktisk føde snart og er redd alt fra nåler i arm og rygg ( drypp og bedøvelse) til smerter og alt det ukjente. Prøver å fokusere på gevinsten vi får etterpå, men tenker på alt jeg må gjennom først. Er det noen av dere som har erfaring og kan få meg til å føle meg bedre? Vil ikke ha skrekkhistorier om akutte keisersnitt og hvor vondt og jæ.... det er. Og så skal de ta vannet på meg. Er det noe som er vondt? Hvordan gjør de det?? Føler meg usikker og lurer på alt nå. Huff.
Benni-min Skrevet 28. juli 2006 Forfatter #2 Skrevet 28. juli 2006 burde kanskje legge til at hodet ennå er høyt opp, dvs ikke festet, og livmoren min er ikke moden, så jeg må begynne med stikkpiller for å modne den først.
Det vart ein gut :) Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 Hei. Sist eg fødde var det på denne måten! Men du skal ikkje gru deg! Det er uansett ein FANTASTISK følelse når du er ferdi!!! Var kjempe spent når dei skulle ta vatnet mitt sist, men det var berre behageli, då kunne eg begynne å presse berre ei kort stund etterpå og då visste eg at det snart var over! Og då dei la prinsessa på magen min var det heilt UTRULEG! du skal med andre ord GLE deg til det som skal skje! Måtte sy ein del etterpå, men merka ingenting for då låg prinsessa på magen min! Så mitt råd: GLED DEG TIL DET UTRULEGE SOM SKAL SKJE Lykke til
Sessa ruger igjen... Skrevet 28. juli 2006 #4 Skrevet 28. juli 2006 Jeg vet ikke om jeg kan trøste deg noe særlig for jeg er førstegangsfødene, men vil så gjerne si lykke til i hvertfall. Er 6 dager på overtid selv og har begynt å forsone meg med at jeg kan gå to uker over og vel så det, da både jeg og babyen har hatt det veldig fint gjennom hele svangerskapet. Tror det viktigste du kan gjøre nå er å fokusere på at du blir tatt hånd om av proffesjonelle hele tiden og at dette blir gjort veldig kontrollert. De følger deg opp hele tiden og vil prøve å gjøre dette til en best mulig opplevelse for deg. Det kommer helt sikkert til å gjøre vondt, men det er det jo umulig å unngå, for ungen skal ut uansett. Prøv så godt du kan å slappe av og sove mye nå så du i hvertfall er uthvilt når du kommer til fødselen. Hvis jeg var deg ville jeg sett en fin eller hysterisk morsom film i kveld og kjøpt inn litt god mat (godteri, mm...) og kost deg skikkelig. Prøv å få tankene over på noe annet. Dette er kanskje siste kveld uten barn! ;-) Masse, masse lykke til!!!
lana<3 Skrevet 28. juli 2006 #5 Skrevet 28. juli 2006 jeg hadde nok gledet meg og gruet meg...gledet meg for dette betyr jo at du skal få se den lille engelen som har ligget i magen så mange måneder...tenk du er sikkert max tre dager fra å ha babyen i armene dine... og gruet meg for de stikkene ja...har sprøyteskrekk selv..men når de har satt inn drypp hos meg har jeg snudd hodet vekk og lukket øynene tenkt fine tanker om babyen...men når det gjelder drypp så hvis du er redd for å stikke der så er anestesi legene super kjappe til å sette drypp ,over på en to tre og de stikker aldri feil.....jeg fikk legen til å sette for søstrene var for trege og fomlete...
Rut Bram Skrevet 28. juli 2006 #6 Skrevet 28. juli 2006 hvis du gruer deg veldig, ville jeg forsøkt å få en samtale enten på sykehuset eller med jordmoren din! det hjelper å snakke (lenge!!) med noen som har erfaring, de kan svare på alle spørsmål du har og er forhåpentligvis interessert i å snakke med deg om dette. på sykehuset jeg hører til (Haukeland) har de samtalepoliklinikk (har selv vært der og har kjempegod erfaring med det) - ring til fødeavdelingen din og spør om du ikke kan få snakke med noen, fortell at du gruer deg veldig. ps - det er ikke vondt å ta vannet! på meg tok de vannet litt uti fødselen sist, det gjorde ikke vondt i det hele tatt. de stikker hull på fosterposen med en heklenål-liknende sak, men du kjenner ingenting - ihvertfall gjorde ikke jeg det. prøv å ikke tenk på om fødselen går raskt eller sakte - du vet jo ingenting om hvor raskt eller sakte det hadde gått om du ikke hadde blitt satt i gang. forsøk å ta det som det kommer, og tenkt at dette er naturlig for min fødsel ! Lykke til!!!
Benni-min Skrevet 28. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 28. juli 2006 Takk for kjappe svar. Jeg må nok bare ta det som kommer og tenke mer på gevinsten etterpå. Ikke ta sorgene på forskudd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå