f-mail Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 ..med babyen deres, pakket de vognen på flyplassen ved inchecking eller måtte dere gjøre det selv? Å hvordan gikk det med babyen på flyet? Noen som har erfaringer med å ha babyen i bæresele på flyet? Fikk beskjed av fysioterapauten hans at han helst ikke skal sitte så mye, og vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det under flyturen.
-Hoppsi Deisi- Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 Heisann; vi reiste nettopp fra Bodø til Trondheim og hjem igjen og det gikk kjempefint! Han merket ingenting til flyturen, og sov faktisk hele hjemveien. ( Han er 10 mnd.) Han fikk litt nesespray siden han var litt forkjølet bare for å være på den sikre siden. På flyplassen fikk vi utdelt en stor pose når vi sjekket inn bagasjen som vi la vogna i og la på båndet for spesialbagasje. De viser deg hvor det er:) Måtte ta vare på den samme posen til hjemreisen.
Gjest mphs Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 Vi har reist mye både i inn og utland.. Det med vognen er som hun andre skrev. Inne på flyet får du utlevert et babybelte og flytevest. Beltet fester du på ditt eget og har babyen på fanget(får hjelp hvis du trenger det). Med dette belte er det ingen problemer med å la babyen ligge på fanget etter at dere er kommet opp i luften. Be om ett teppe på flyet så slipper du ta med ett selv inn på flyet og bruk det som støtte under hodet. Gi ungen smokk eller noe å drikke mens dere letter og lander. Vær spesielt nøye under landing. Babybjørnen er veldig kjekk å bruke inne på flyplassen. God tur.
♡ Rødhette ♡ Skrevet 28. juli 2006 #4 Skrevet 28. juli 2006 Kan ha med vognen helt til du går inn påflyet.. Der pakker du den inn i en plas pose som du får ved innsjekking... Jeg ville kjøpt to plastposer med en gang.. En til hjemover også.. I mange land har de ikke.. Vi kom akkurat hjem fra tyrkia.., og der hadde de ikke noen pose til vognen... Man får ekstra sikkerhetsbelte til babyen.. Jeg passet på å gi han flaske når vi lettet og landet.., (han grår ikke en enste gang på flyturen.. 3.5 timers flytur)!
Luca Skrevet 28. juli 2006 #5 Skrevet 28. juli 2006 På Gardemoen får du IKKE vogn med til gaten, så dette er tydeligvis forskjellig praksis på...
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2006 #6 Skrevet 28. juli 2006 Det kan også vært greit å gi babyen litt nesespray for babyer, fåes på apoteket, ca 30 min før flyet letter. Da får det tid til å svelle opp litt og lette på plager når trykket i kabinen øker. Samt å amme, eller gi babyen noen å drikke når flyet letter og lander. Rhinox nesespray 0,1 mg er for barn inntill 2 år, og kan helt fint brukes. Jeg har fikk anbefalt denne på helsestasjon da vi skulle ut å fly med minsten da hun var 4 måneder. Lykke til :-)
løva Skrevet 28. juli 2006 #7 Skrevet 28. juli 2006 Vi reiste til Hellas med datteren vår på 4mnd. Det var ikke noe problem. Vognposen tok vi vare på. La den under vogna mens vi var på ferie. Som det blir sagt er ikke alle flyplasser som har poser. Ja du må pakke den selv. Du kan ikke bruke bæresele på flyet, der må du bruke belte du får utdelt. Med babyen vår gikk det kjempe fin under flyturen, fikk litt pupp når vi tok av. For å unngå ørepropp. Hun sov litt innimellom det eneste er at det er litt tungt å holde babyen i 3-4 timer. På noe flyplasser får du ha med vogn til flyet andre ikke, så IKKE glem bæreselen den er gull verdt:) God tur.
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 28. juli 2006 #8 Skrevet 28. juli 2006 Reiste nå til Frankrik i månedsskiftet juni/juli. Fikk ikke lov til å ha med vognen inn til flyet og de ville egentlig ikke la meg ha bæremeis heller, men noe måtte jeg jo ha lillegutt i. Moren min satt ved siden av meg i flysetet så han sov på tvers av oss. Fikk sitt eget setebelte- flyvertinnene/flyverten viser deg hvordan. Nikolai sov under mesteparten av turen men passet på å gi han flaske eller smokk under oppstigning og nedstigning. Var ingen problemer overhodet! På vei tilbake til Norge fikk vi lov til å ha både vogn og bæremeis med til gaten. Det var null problemer derfra. På gardermoen må du kjøpe en plastpose til 20 kr og deretter pakke den inn selv. Husk å spare på plasten slik at du har den når du skal tilbake igjen.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 28. juli 2006 #9 Skrevet 28. juli 2006 har nettop vært på tur.. på flyplassen i kirkenes hjalp de meg å pakke vogna, og tok den med seg.. var litt sent ute til flyet, og fikk utrolig bra service der. all honør til de!! På gardemoen når vi skulle hjem igjen hjalp de meg også å pakke vogna, men jeg betalte ingenting for posen. har gått kjempegreit med lillemor på flyet, på tur til oslo sov hun 1 times tid på fanget mitt, og tilbake hadde hun bare tid til å sove 1/2 time, men det passet meg bra, for da sov hun i bilen når vi kjørte hjem. hun er 8,5 mnd.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 28. juli 2006 #10 Skrevet 28. juli 2006 hadde ikke bæresele denne gangen, men det hadde jeg sist vi var ute å reiste, og da var jeg alene med lillemor,nesten uunnværlig da på flyplassen når du må vente på bagasjen og sånnt. da var hun bare 3,5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå