Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

detter av hår over allt..tør nesten ikke børste meg mer...helt forferdlig... trodde jeg mistet mye for 1mnd siden men no er det verre...

ammer og jenten er 5,5mnd...

helt grusommt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 3 barn og har mistet masse hår rundt 4-5 måneders alderen med alle 3. Alle 3 ble ammet. Grunnen er at hårets 3 naturlige faser blir påvirket i svangerskapet. Fase 2 forlenges, slik at man praktisk talt ikke mister hår når man er gravid. Etter fødsel er det derfor ekstremt mange hårstrå som går over i fase 3 på en gang, og alt dette faller ut omtrent samtidig etter 4-5 mnd. Men når dette er over har man ikke mindre hår enn før man ble gravid!

Håper du skjønte dette... Jeg har kort, mørkt hår, og har altså i disse periodene hatt masse korte svarte hår over hele huset... Ganske slitsomt, men det gir seg nok snart!

Skrevet

åå takk for godt svar..tør nesten ikke vaske håret eller børste det... har langt mørkt hår og de sees over allt...

tusen takk;)

Skrevet

kan komme av zinkmangel har jeg hørt - jeg mister også mengder og får somle meg til å prøve zink snart

Skrevet

Huff ja jeg mister også utrolig mye hår for tiden. Har begynt å ta B-vit. Så håper det hjelper=)

Skrevet

Har slitt med det samme selv og en periode så var det lange hår på alt her i huset.

Men ikke vær redd for å kamme/børste deg, det som skal falle av faller uansett om du børster eller ikke. Er vell egentlig bedre å børste seg så slipper du å finne igjen så mye hår rundt deg der du bor.

Skrevet

For noen dager siden hadde jeg samme overskrift i et innlegg! Så du er ikke alene om problemet.. datteren min er 6 mnd, og jeg mister MASSE hår hver eneste dag! I går var jeg på apoteket for å høre om det var noe tilskudd jeg kunne ta. Dama så igrunnen bare dumt på meg, for å miste hår når man ammer hadde hun aldri hørt om... dumme dame!! Et råd fra "gamle dager" var ihvertfall å spise B-vitaminer, så det har jeg ihvertfall kjøpt meg nå. jaja vi får håpe på snarlig bedring..

med hilsen

Skrevet

Frisøren min sa at dette hadde med at kroppen prioriterer å produsere melk, istedet for hår ;)

Ingenting man kan gjøre med dette, etter 3 mnd blir det tilbake til det normale :)

Skrevet

Etter hvilke 3 mnd da *NEMIN* ? De tre første månedene etter fødsel, eller tre måneder fra nå, altså når jenta mi er 9 mnd.... tror vel dette varierer ganske mye fra kvinne til kvinne. Jeg har nå mistet hår fra jenta mi var 2 mnd, og hun er nå 6 mnd.

Skrevet

Samme her, mister masse hår, tør nesten ikke å vaske håret! Håper det går over snart, barnedåpen nærmerer seg!

Skrevet

Hun sa hårtapet varer i 3 mnd fra du begynner å miste... Så kommer det tilbake igjen :) Hun ble selv "skallet" fremme med luggen... :P Jeg var så tøff, trodde ikke det gikk an å se på meg... Så jeg var litt tynn i luggen, men baaaare meg som ser.... NOT :D

Frisøren sa det med engang :P "begynt å miste håret eller?? Ser du er så tynn i luggen her" hihi....

Selvfølgelig er det inviduelt, men sånn ca 3 mnd :)

Skrevet

vet ikke om dette hjelper for dette...men mener jeg har hørt at det skal hjelpe å vaske håret med øl????

Skrevet

hehe..bra tips=) har faktisk hørt det selv..får be sambo om å ta med en 6pk..hehe

Skrevet

Jeg ammer ikke, men mister maaaaaseeee hår om dagen! Gjort det kanskje 1 mnd nå, ser foran at jeg har mistet en del. Har ikke så tykt hår fra før.

Men jeg mistet ikke 1. hår under graviditeten, så har kasnkje litt å gå på.

Dattern min er nesten 4 måneder..

Kjøpte noe tilskudd på helsekost idag, noe vitamin greier som hun som jobbet der mente kunne hjelpe..

Men ser jo så mye i dusjen etter meg, å i senga er det jo nesten svart ved hodeenden, og ligger masse hår rundt omkring i huset.

Bare jeg tar meg i hodet følger det med minst 3 hårhver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...