Velve Skrevet 27. juli 2006 #1 Skrevet 27. juli 2006 Det er begrenset hvor lenge han kan sitte i setet sitt (BeSafe izi sleep), og såvidt jeg forstår er det ikke så sikkert å frakte babyer i boxette(dessuten har vi ikke en slik..). I morgen skal vi på en dagstur der vi skal kjøre en drøy time. (Jeg tror nok det ender med at vi kjører i ett strekk....o akk; dårlig samvittighet). Om ei uke skal vi på en 30 mils tur,- og så langt kan han ikke sitte. Det blir mange pauser dersom vi skal gjøre dette riktig. Hvordan har dere andre løst dette? Vi lurer på om det ender med at vi blir hjemme!
Reveenka Skrevet 27. juli 2006 #2 Skrevet 27. juli 2006 Fordelen når de er så små er at de stort sett sovner i bilen, det gjorde min helt til hun var ca tre mnd - da fant hun ut at hun ikke likte lange kjøreturer, og skrudde på tåkeluren med en gang vi satte bilen i gir c",). Skal dere kjøre så langt, må dere nok ta pauser(tror det er hver hele eller annenhver time?) for å skåne ryggen hans.
Tokatter_USA Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 Vi kjørte fra Iowa til Florida (24 timer i bil) da Snups var 3,5 uker gammel. Det tok tre dager, og vi stoppet og ammet ca. annenhver time. Men vi vekket henne ikke, så hvis hun sov lenger, bare fortsatte vi å kjøre. Det var etter råd fra lege og helsesøster. Det gikk så bra at jeg tok samme turen igjen da hun var 3,5 måneder - ALENE! Det gjør jeg aldri igjen!
ventermaibaby Skrevet 28. juli 2006 #4 Skrevet 28. juli 2006 Vi har akkurat vært på ferie i Oslo med prinsessa på snart 3 mnd og det er en 35 mils tur en vei. Slitsomt i denne varmen. Hun liker ikke så godt å sitte i sete sitt. Blir klam og ekkel. Og sliten i ryggen. Det gikk ganske bra til Oslo, men jeg hadde full jobb med å "engasjere" henne. Dro "febrilsk" i en spilledåse for at hun skulle "glemme" at vi kjørte bil, men hun er ikke såååå lettlurt nei. Og nå er jeg kjempelei av de sangene ihvertfall he he. Ble ganske mye skriking hjemover igjen og jeg måtte gjøre noe jeg ikke skulle, nemlig sitte med henne på fanget. Men vi hadde aldrig kommet hjem ellers. Har bagnett, men vi hadde ikke plass da vi dro alle 5. Vi hadde samme turen for 1 mnd tilbake og da var hun ca 8 uker. Den turen gikk faktisk bedre. Hun sov mer og vi stoppet bare for å amme og trillet en liten tur så hun skulle få strekt ut ryggen. Tror nok det blir en stund til neste Oslo tur og jeg hadde ikke orket dra alene nei.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 28. juli 2006 #5 Skrevet 28. juli 2006 Vi har et sete hvor snuppa kan ligge rett med hele kroppen. Vi er nå på Sunnmøre og kjørte hjemmefra ved leggetid, hun sov stort sett hele veien, kun med stopp for bleieskift pga en lukt i bilen som ikke var så deilig;.) Turen tok 8 timer og alle var såre fornøyd da vi kom frem midt på natten. Anbefaler alle å kjøre ved leggetid, baby er klar for lang nattesøvn og mindre trafikk på veiene. Har blitt så bekymret for alt som kan skje på veiene jeg.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå