Anonym bruker Skrevet 27. juli 2006 #1 Skrevet 27. juli 2006 Holder på å bli sprø av lillejenta her!!! Hun har blitt så utrooooolig mammadalt! Skal bare være hos meg hele tiden, ikke engang pappan er bra nok. Hun hyler el gråter sårt (så jeg får dårlig samvittighet, selvfølgelig) hvis jeg leverer henne fra meg, setter henne på gulvet etc.... Og er jeg så uheldig å ta storesøster på fanget - da blir det rabalder da! Akkurat blitt ett år og allerede sjalu!!!Hun skal begynne i bhg om 2 uker, og jeg gruer noe forferdelig!!!! Hvordan skal dette gå..... Noen flere som har/har hatt det slik? Noen trøstende ord om at det snart går over kanskje....?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 Her har vi to som er sjalu...Lillesøster på 1 år både hyler, sutrer, griner, skubber og prøver å dytte vekk storesøster på 4 år når storesøster koser med mamma eller pappa. Storesøster er konstant sjalu på lillesøster og livet som foreldre er skjønt......Sukk ! :-(( Kan ikke akkurat kalle minsta for mammadalt, men hun er super skeptisk til andre som vil holde henne. Da protesterer hun vilt til de setter henne ned igjen og så løper hun til meg og sier "mamma" :-) Skal snart til dagmamma og jeg lurer jo litt på hvordan det skal gå....
Sophie juli 2005 Skrevet 30. juli 2006 #3 Skrevet 30. juli 2006 Har en ekstreeeeem mammadalt her i huset også .... har vært mye rot i rutinene pga vansker med å finne dagmamma etter at jeg begynte å jobbe, så det har gjort henne usikker og enda mer mammadalt. Men når jeg ikke er tilstede og hun f.eks har andre barn å leke med, så går det veldig fint. Så vi gleder oss til ny dagmamma som skal ha til sammen tre barn. Akkurat i denne fasen velger jeg å ikke gjøre noe nummer av mammadalt-tendensene hennes, men lar henne stort sett komme til meg når hun ønsker det. Tar også og distraherer henne av og til når hun vil tilbake til meg, istedetfor å sitte hos momor/morfar f.eks, slik at det blir litt mer balanse i sakene. Men de vokser det nok tidsnok av seg - og før vi vet ordet av det er de tenåringer og synes vi er verdens teiteste :-)
annie-77 Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Hei. Tulla her var også ille mammadalt når hun nærmet seg året. Men så begynte jeg å jobbe noen dager i uka, først passa pappaen henne så familie og etter snaut to uker var ho ikke mammadalt lenger, så deilig! Hjalp tydelig når ho skjønte et det ikke bare var mamma som gjaldt!
annie-77 Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 Glemte forrsten og si at jeg er veldig nøye på å si hade når jeg går fra henne, om det så bare er for og gå på butikken. På den måten trenger ho ikke å være utrygg på at jeg plutselig er vekk fra henne. Når jeg nå sier i fra at jeg skal på jobben, da vinker hun og sier hade med en gang så hun vet hva det betyr!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå