Gå til innhold

har vondt ennå jeg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 9 mnd siden fødsel og jeg har vondt ennå når vi har sex. Jeg revnet skikkelig under fødselen, både innvendig og utvendig, men hadde aldri noe problemer eller smerter vedr dette etter fødselen. Jeg har et stort arr i mellomkjøttet, som er ganske hardt, og det virker som om det er sydd ett sting formye???? Kan det være mulig? Nå har jeg fått angst for å føde igjen og jeg som hadde en fantastisk fødsel, som var over på 1 time og 20 min. og vi vil ha flere barn. Hvor stor er sjansen for å revne igjen?? og revner man da der det er arr??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har hørt at sjansen for å revne med neste barn er mindre. Huden er mer elastisk. Jeg ville tatt kontakt med lege hvis jeg var deg, siden dette plager deg og la legen se på det.

Skrevet

Revna som deg både utvendig og innvendig, subtotal grad 3 eller hva det er de kaller det. Har også som deg tenkt med noe gru på en ev. ny fødsel... Det første legen på Ullevål sa til meg var at neste gang blir det keisersnitt, men tror han sa det mest for min skyld.Har en venninne som revnet like mye med første barnet, og som har hatt to vaginalfødsler etter det uten å revne i det hele tatt!

Det er ikke mange ukene siden jeg fødte, og sexlivet er ikke gjenopptatt...enda! Men arret er nesten usynelig! Hos meg gikk et sting opp, og jeg skal tillbake på kontroll for å følge opp dette og ev. sy mer til høsten.

Ang. fødsel, snakk med en lege om det, en som har lest journallen din.

Skulle det være en lege du ikke får noe ut av å snakke med, be om å få en ny, det er viktig for deg å få klarhet i dette siden du vil ha flere barn. Som deg gleder jeg meg til selve fødselen neste gang, men er usikker ang. revning, redd for å få panikk etter at jeg er blitt gravid på ny. Vil ikke ta KS hvis jeg kan unngå det.

Jeg har fremdeles problemer mad vannlatingen, har du hatt det?

Skrevet

Jeg fødte for snart 6 uker siden, og ble klippet veldig mye på slutten for de måtte bruke vakum og det ble litt trangt... jeg hadde/har masse sting, og var veldig plaget med dette de første tre ukene. Klarte såvidt å gå (selv 2 uker etter fødsel!), og satt ikke uten pute/badering før etter 3 uker. Helt jævelig, og jeg trodde jeg aldri kom til å ha sex igjen. jeg ringte føden etter to uker og fortalte om smertene mine. Det kunne da vel ikke være normalt å ha SÅ vondt? Gikk på paracet og ibux om hverandre hver 4 time. Helt forferdelig var det! MEN for å komme til poenget:

Jeg kontaktet som sagt føden og fikk en time på gyn.pol (gynekologisk poliklinikk) for en sjekk. De trodde kanskje det var sydd et sting for mye, eller at et sting var litt for stramt. Det er jo ikke alltid de klarer å "rekonstruere" skjeden hvis man sprekker/blir klippet mye. Det var heldigvis ikke noe galt med meg, og nå har jeg faktisk hatt sex igjen (hurra!), og har ingen smerter.

Hvis jeg var deg ville jeg ha kontaktet en gynekolog evt. gjennom fastlegen din. Det er veldig synd hvis det skal ødelegge din lyst til å få flere barn. Føler med deg, og håper virkelig du får ordnet dette!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...