Anonym bruker Skrevet 27. juli 2006 #1 Skrevet 27. juli 2006 Hun er 7,5 mnd, så hun bør vel begynne å spise middag snart?? Hun har fått grøt siden hun var 4,5 mnd. Da hun var 5,5 mnd økte vi til to grøtmåltider inkl frukt. Prøvde så smått med middag da hun ble 6,5 mnd, men tok det veldig rolig. Begynte med gulrot og potetmos, så prøvde vi potet og brokkolimos, så mormors lapskaus fra 5 mnd og så grønnsaker med kalv fra 6 mnd. Hun trekker seg bare unna når jeg kommer med skjeia, får vi det inn, så sitter hun og gliser til maten detter ut, og gjør den ikke det, så brekker hun seg av smaken.. Tips?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2006 #2 Skrevet 27. juli 2006 Slenger meg også på denne. Har en på snart 9 mnd her som brekker seg av alt av middag. Har prøvd ALT!
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 27. juli 2006 #3 Skrevet 27. juli 2006 Minstn vår gjorde også dette, helt til vi blandet en halv boks fruktpurè i. Da går det ned. Etterhvert har vi planer om å gradvis kutte ned på fruktmengden. ALT kan jo ikke smake frukt...... Forøvrig liker han ikke 6 mnd middagen for den er det klumper i. Kun 4 mnders middagen... (vi lager foreløpig ikke selv)
*jaja* Skrevet 27. juli 2006 #4 Skrevet 27. juli 2006 Til å begynne med godtok jenta mi kun hjemmelaget mat. Hvorfor vet jeg ikke... moste potet, gulrøtter og brokkoli. En liten skvett med rapsolje og kokevannet for god konsistens. Nå liker hun glass også
Pappa til A Skrevet 27. juli 2006 #5 Skrevet 27. juli 2006 Småen vår hater også middagsglassene. Han vil ha det vi spiser, og er fornøyd med det. Er veldig glad i pasta og fisk. (han er 10mnd). Det bør sies at han liker store biter som han kan holde selv og putte i munnen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå