Jente02gutt04jente12 Skrevet 27. juli 2006 #1 Skrevet 27. juli 2006 Min lille gutt på 2 år er helt kaptein Sabeltann gal. DVD filmen, musikken spilles hele tiden. Og sverdet er hans beste leke. Han har vært fan siden han var 20 mnd. Jeg har i hvertfall fått alle sangene i hodet og synger på dem hele tiden. Litt artig og da, søstra er litt fan hun og. Og det jammen jeg også blitt. Men noen tur til Kristiansand blir det ikke enda det bli for dyrt. Hele dagen går med til kaptein Sabeltann mas, han snakker om han i søvne, det eneste han kan si rent, første han sier når han våkner og det siste han snakker om før han legger seg for kvelden.Jeg syns det er rart at han har hatt denne interessen så stabil siden han var 1,5 år. Noen andre med unger som er hekta på dette eller andre ting.
anit Skrevet 27. juli 2006 #2 Skrevet 27. juli 2006 Biler og atter biler. Sover med bilene, spiser med bilene, bader med bilene, Kan ikke reise noe sted uten bilene, han må ha en i hver hånd. I morgen fyller han 2 år så da håper jeg han får mange biiiiiler;)
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 27. juli 2006 #3 Skrevet 27. juli 2006 Min 2,5 åring er fullstendig besatt av bilnøkler!!
2tette=smil&svette Skrevet 27. juli 2006 #4 Skrevet 27. juli 2006 2 åringen her i huset er helt hekta på ballonger. Og det er et sant pes når man prøver å dra ungen forbi peppes og diverse skobutikker som har ballonger utenfor.... )
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2006 #5 Skrevet 27. juli 2006 Jeg har alltid vært skeptisk til slike enorme interesser hos barn som nærmest utvikler seg til manier. Jeg tror det er litt viktig at foreldre trer inn og forsøker å begrense. Jeg er usikker på hvor 'sunt' det er å være så fullstendig oppslukt av noe, selv om det ofte bare dreier seg om perioder, men periodene kan bli lange... Flott at barn får 'dybdekunnskap', men det er kanskje også viktig at barnets motiveres til å være åpne for nye og andre impulser og interesseområder.
Joikaboll@ Skrevet 27. juli 2006 #6 Skrevet 27. juli 2006 Mini her er nå 2,8 år og er helfrelst på Sabeltann. Sabeltann ditt og sabeltann datt, fra tidlig morgen til seine kvelden. Men av erfaring vil jeg tro det går over etter hvert. Han på snart 9 år var helt hekta på Teletubbies før han var året, så kom Byggmester Bob og til slutt SABELTANN!
anit Skrevet 28. juli 2006 #8 Skrevet 28. juli 2006 Skummelt... hmmm, nei det syns jeg ikke det er! Hva med vanlig?? Alle barn er opptatt av noe i perioder, om det varer i en mnd eller 5 år spiller ingen rolle for meg. Det er en del av identiteten, "dette liker jeg å leke med" Min sønn er en selvstendig gutt som er veldig glad i bilene sine, Noen bærer rundt på bamsen, andre på bilen sin... Tror alle her med "hånden på hjertet" ikke tvinger barna sine til å like noe som helst, eller påvirke som du sier. Tror ikke man går glipp av så mye selv om noen liker kaptein sabeltann. eller teletubbies!! Å bruke ordet "skummelt " i denne ståden var en "stor smule" overdrevent.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2006 #9 Skrevet 29. juli 2006 Skummelt med tanke på det kommersielle presset de tydeligvis utsettes for, og til de grader påvirkes av....
Joikaboll@ Skrevet 29. juli 2006 #10 Skrevet 29. juli 2006 Hallo???? Press??? Hva skal liksom DU vite om det?
Leola Skrevet 30. juli 2006 #12 Skrevet 30. juli 2006 Hadde en skikkelig kaptein sabeltann periode her også. Kalte han bare Kabel Satan til slutt, var SÅÅÅ lei av musikken. Nå har det dabba av litt, heldigvis.
mammmamia ** Skrevet 31. juli 2006 #14 Skrevet 31. juli 2006 Hehe, skummelt?? Det er da ikke noe mer skummelt å være opptatt av Kaptein Sabeltann enn av andre ting?? Lillegutt her har hatt faser, fra biler til Teletubbies til biler til Byggmester Bob til biler til Sabeltann osv osv osv... Nå er det biler og Sabeltann som er det store og vi har nettopp kommet hjem fra Dyreparken og det var stort! )
mammmamia ** Skrevet 31. juli 2006 #15 Skrevet 31. juli 2006 JO - og så kan han alle bilmerker!! Hehe, helt fanatisk opptatt av bilmerker ) Det er faktisk imponerende, han kjenner igjen bilmerkene på laaang avstand! Han er 2 år og 9 mnd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå