Anonym bruker Skrevet 27. juli 2006 #1 Skrevet 27. juli 2006 Bestilte dere mat eller lagde dere selv? Hvis dere bestilte; hadde dere det hjemme ellr der hvor maten kom fra? I tilfelle, dekket dem bord og pyntet osc. for dere da? Eller måtte dere ordne dette selv? Eller hvordan gjorde dere det? Mvh ung mor
Salsa Skrevet 27. juli 2006 #2 Skrevet 27. juli 2006 Dåpen til eldstegutten hadde vi hjemme. Hadde varm mat (middag) og kaker til dessert. Vi serverte hamburgerrygg m/fløtesaus, fløtegratinerte poteter og babygulrøtter. Denne gangen blir vi fler personer og har leid lokale pga plassmangel. Har bestilt koldtbord og skal ha kake til dessert bare. De fra cateringfirmaet setter opp maten for oss, men vi må rydde selv. Slipper heldigvis å vaske lokalet - det er inkludert i prisen.
Salsa Skrevet 27. juli 2006 #3 Skrevet 27. juli 2006 Glemte å si at borddekking og pynting må vi stå for selv, men det synes jeg er den morsomste delen av det hele, så det gjør ikke noe.
Gjest Skrevet 27. juli 2006 #4 Skrevet 27. juli 2006 vi leide en cafe. de fikset mat og dekking av bord. vi ordnet med lys,servietter og blomster. mamma bakte kaker
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2006 #5 Skrevet 27. juli 2006 vi gjorde det enkelt. Hadde barnedåpen hjemme med 16 personer. Jeg kjøpte ekstra tallerkner på ikea (5 kr stk). Dekket og pyntet langbod i stua. Familie ønsket å hjelpe til. Foreldrene mine tok med et fat med karbonadesmørbrød (ca 20 stk) og 1 kake, svigerforelde tok med 1 fat rekesmørbrød g 1 kake, bestemor ville komme med kransekake, søster til mannen min tok med et fat med roastbiffsmørbrød og 1 kake. Jeg laget et fat med laksesmørbrød. Venninna mi kom med overaskelseskake kvelden før. Det ble veldig vellykket og vi koste oss masse. Billig for oss
Lilleh Skrevet 27. juli 2006 #6 Skrevet 27. juli 2006 Vi hadde hjemme hos svigers, 20 stk, besteforeldre, tante/onkler og søskenbarn til miniline.. Ingen middag, dåp kl 16 i kirken, kaffe og kaker etterpå (svigerinner bakte, og så bestilte vi en marsipankake). Kveldsmat til slutt med spekemat/potetsalat/kabaret. Absolutt vellykket og passe uformelt Vi hadde småbord, dvs vi brukte sofagruppene samt spisebordet. Lagde en blomsteroppsats til hvert bord samt kakebordet. Hadde rosa lys og babyservietter..
♥ strikkemor ♥ Skrevet 27. juli 2006 #7 Skrevet 27. juli 2006 off, gjorde litt masse ut av det eg, men eg elske sånne ting! Dekka langbord i stua, veldig enkelt -kvite dukar og serviettar, små rosa lys i sånne glass (får det på Ahlens)-satte 3 i grupper, la ei remse (ca 13cm) rosa stoff midt på bordet på langs, satte lys opppå, la langstilka lyserosa roser rett på duken bortover, kjøpte 3hjerterammer på ikea (sånne med magnet på som ligger flatt på bordet) med bilde av vesla inni. Lagte bordbort av rosa papp og sølvstreng som blei serviettringer.. Tjihi -blei masse detaljer, men eg syns det er så kjekt!! =) Laga koldtbordet sjøl og ja.. Lykke til!!
alvefrøken Skrevet 27. juli 2006 #8 Skrevet 27. juli 2006 Vi kjøpte mat og lagde koldtbord! Venner hjalp oss med å lage til fatene og pynte
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 27. juli 2006 #9 Skrevet 27. juli 2006 vi lagde selv, dvs mamma lagde, hadde finnebiff, potetmos(hjemmelagd), erterstuing og gulrøtter. sambo skrelte poteter da;) Jeg bakte 2 kaker, og mamma bakte 1 kake. Var så heldig å få bruke en leilighet(med stor stue) mamma disponerer som stod tom. Pyntet med rosa lys og rosa servietter. Vi var 11 til middag, og 17 til kaffe.
♥abaya og kosegutten:o)♥ Skrevet 27. juli 2006 #10 Skrevet 27. juli 2006 Vi skal ha dåp til søndag! Dagen skal feires hos mamma og pappa og vi blir 20 stk. Vi skal servere paier og salater siden dette er på dagen ,-etter gudstjenesten kl11.00 Maten lager vi selv, også lager jeg en kake, mamma en kake og svigermor en kake. Har bestilt servietter fra www.noespesielt.no i limegrønn med navn og dåpsdato trykket på. Bordet skal dekkes i sølv,lime og lilla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå