Gå til innhold

HJELP! kan vi bruke samme navn som en venninne?


kinelu *overtid!! 24.07.06*

Anbefalte innlegg

Vi liker navnet Isa, men det er også navnet på 4-åringen til en skolevenninne av meg. Det var slik jeg første gang hørte om navnet faktisk. Er det ok at vi bruker samme navnet? Vi bor i forskjellige land (USA vs Norge), og jeg har ikke sett henne på 2 år... hver gang jeg er hjemme i Norge er det kanskje 25% sjanse at vi treffes dersom jeg tar en tur innom Oslo, og jeg snakker aldri med henne utenom... lurer på hva hun vil tenke dersom hun hører at vi valgte samme navn på vår lille...??

 

Jeg har en annen venninne som valgte navnet Kyrre til sin sønn selv om en felles venninne har en sønn som var 1 år eldre og samme navn. Hun hadde en god grunn til navnevalget (synes jeg) og valgte å se bort fra at venninnen sin sønn hadde samme navn. Vi har ingen annen grunn til valg av Isa enn at vi liker navnet (ikke noen familie-relatert, forbokstaver av foreldrene, osv).

 

Har noen erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaring, men:

 

Velg navnet Isa dere!!:) Er helt OK.. Navnet er flott, rett og slett nydelig. Og siden du uansett ikke har mye kontakt med henne, og treffer hennes jeldent, så er d I ALLE FALL helt greit.. Synes jeg da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes så absolutt dere skal gå for navnet som dere liker så godt! Vi valgte også det samme navnet som en venninne av meg. Det er ganske likt som det du beskriver, vi møtes sjelden. Har aldri angret på at jeg valgte det navnet, og venninnen min ble ikke fornærmet! Tvert om, hun ble smigret, for det betød jo bare at jeg likte navnet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

gå for Isa dere:)

datteren vår heter det samme som bestevenninna mi,og hun synes det var stas å få en liten "tante"unge som er oppkalt etter seg-Isa er et flott navn,samtideig som det er søtt og yndig:)

lykke til:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...