Crazywoman Skrevet 27. juli 2006 #1 Skrevet 27. juli 2006 .........hvordan går det med den lille i dag..... min er 7 mnd og jeg er så bekymret...
mommytil2gutter Skrevet 27. juli 2006 #2 Skrevet 27. juli 2006 Sønnen min hadde ikke reflux, men han har eller hadde mild tort og flatt hode på den venstre siden. Hodet hans er fremdeles flatt på den ene siden, men han har mye hår nå som dekker det. Er veldig skuffet at han fikk ikke et hjelm for å korrigere problemet. Jeg spurte legen, helsesøster, osv flere ganger og fikk ingen hjelp. Mannen min sa ikke det som et problem så ingenting ble gjort. Jeg håper bare at det ikke blir et problem senere i livet hans med mobbing og sånn. Du har en halv måned igjen til å begynne med et hjelm hvis du finner noen som vil hjelpe deg. Hva har helsesøsteren og legen sagt til deg? Sønnen min er helt normalt ellers forresten. Han snakker mer enn de andre barnene i hans alder. Det virker som at han er veldig avansert med ting og ikke er hindret av det torticollis. Den eneste ting som vi merket var at han krabbet veldig sent. Han hoppet på rumpe før han krabbet i 12 måneders alderen. Han begynnte å gå i 15-16 måneders alderen. Litt senere enn andre kanskje men helt normalt. Han er 2 år og 3 måneder gammel nå. Lykke til
Crazywoman Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2006 Har bare fått hørt at det går nok over, har sett værre etc.... lite hjelp å få.... Aldri hørt om hjelm.....Hvor får jeg tak i det og hvordan funker det???
mommytil2gutter Skrevet 28. juli 2006 #5 Skrevet 28. juli 2006 De har dem i USA og espania. Jeg er ikke sikkert hvordan det fungere med å kjøpe medisinsk utstyr fra et annet land. De har noen klinikker der hvor de ordner alt i USA. Babyen går med hjelmet for en periode avhengig av avorlighetsgraden og alder. Babyen går 24 timer i døgn med det så det er litt tungvindt kanskje. Her er noen web-sider hvis du kan engelsk... http://www.plagiocephaly.org/support/types.htm http://www.torticolliskids.org/ Glemte å si siste gang at hvis din baby virkelig har torticollis og ikke bare et flatt hode må han / hun se en fysioteraput, men det har du sikkert ordnet. Teraputen kan massere og strekke muskulaturen sånn at babyen kan bevege seg bedre og se den andre veien. Dette ble ordnet hos oss etter to besøk av fysioteraputen. Det er det viktigste. Lykke til
Crazywoman Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 31. juli 2006 Takker jeg ogaå. Håper også det er flere som har erfaringer der ute???
Tuva H S Skrevet 15. september 2006 #8 Skrevet 15. september 2006 Vår sønn hadde reflux, og sov på magen med pustealarm. Fikk også magesårsmedisin. Vi fikk anbefalt en kiropraktor mot reflux'en. Hun var fantastisk! Han var medisinfri etter to behandlinger. Dette var i Danmark, men det finnes sikkert kiropraktorer som behandler mot reflux og kolikk i Norge også. Kan anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå