Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 3 år som er så veldig forsiktig og beskjeden. Har alltid vært rolig og beskjeden, men i sommer har han blitt enda mere forsiktig. Var på lekeplassen i dag; han fikk aldri sklidd ned en sklie fordi han ville slippe alle de andre ungene foran seg, ville ikke i ballbasseng for det var så mange andre der.. Ville leke i sandkassen, men jeg måtte være med. Var flere barn der som han kjenner fra barnehagen, de løp sammen og hadde det kjempekjekt, min lille gutt ville helst leke for seg selv.

Han går vanligvis i barnehagen 3 dager i uken, skla begynne igjen neste uke etter ferien. Er så bekymret for at han blir utenfor i lek ettersom han er så beskjeden. Hjemme er han høyt og lavt, skravler og roper..

Noen med egne erfaringer eller råd for hva vi kan gjøre for å hjelpe han??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er likedan, snart 3 år og vil ikke prøve noenting på lekeplassen, unntatt å sitte i sandkassen. Han er veldig glad i andre barn og liker godt å sitte i sandkassen eller i gresset med andre og leke og skravle, men når de andre skal skli eller huske så vil han ikke være med. Har prøvd å dra til lekeplassen helt alene, dvs når det ikke er andre barn der, for å se om det går bedre da, men det er akkurat det samme. Sitter i sandkassa i timesvis og graver, lager kaker og veier og slott. Gutten min er også høyt og lavt her hjemme, og elsker å få besøk av andre barn. Men han liker ikke å dra på besøk til barn han ikke kjenner så godt.

Jeg har selv fått råd om å se det an og ta tiden til hjelp. Tror ikke det nytter å få han til å gjøre noe han ikke har lyst til.Alle barn har sitt eget tempo. Ikke mye hjelp dette her, men vi er flere : )

Skrevet

Min gutt på 2,5 er også sånn.

Han er beskjeden og veldig forsiktig.Han bruker ganske lang tid på å bli varm i trøya rundt andre barn.

Han går 50% i bhg,og han er veldig forsiktig der også,spesielt ute.Sklir ikke i sklier osv,men driver med sånne trehjulssykler uten pedaler,og kan huske hvis en av de voksne blir med han.

Han prater også veldig lite i bhg i forhold til det han gjør hjemme(skravler som en foss hjemme).

Men,han gir uttrykk for at han trives veldig godt i bhg og sammen med andre barn,selv om han ikke er så frempå.

Gutten min er nok av den typen som liker litt mer forsiktig lek.

Tror som hun over her sier,at man bare må ta tiden til hjelp.Ikke presse for mye.

Bhg vår vet at gutten vår er sånn,og prøver å hjelpe han forsiktig inn i leken med de andre barna,hvis han selv gir uttrykk for at han vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...