Gå til innhold

Har jeg valgt for utenlandske navn??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter en liten jente i midten av november, jeg har tenkt veldig mye på navn. Det er veldig viktig for med at vesla får et navn som hun er fornøyd med. Er disse navnene (topp 4 lista) for utenlandske?

 

1. Felicia

2. kimberly

3. Moana

4. Lily-Rose

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes de er for utenlandske, men er denne type navn du liker må du selvfølgelig velge et av de. Og ihvertfall om du/dere har engelsk bakgrunn.

 

(Moana? Inspirert av "ungkaren"?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er norsk - JA. Jeg synes det er viktig at man bruker navn som er brukt i familien. Det gleder også den som blir "oppkalt". Jeg synes også det er viktig at navnet ikke kan "brukes mot barnet". Men valget er selvfølgelig ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei.. Moana er ikke tatt fra ungkaren, oldemoren min i Canada het det. Halv slekta mi emigrerte til Canada og er blitt "ordentlig canadiske" derfor de engelske navnene, vi skal flytte til canada, men det blir først når jeg er ferdig på skolen og med oppbrekke nå er jeg ikke det før om 8 år...=(

Jeg liker også egentlig Felicia best, går det ann og kalle henne Felicia Moana?? vil gjerne ha med Moana.. Noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er jo veldig internasjonale da.....man det er jo smak og behag. Etter min smak er de ALTFOR sukkersøte, og ikke noe jeg selv ville vurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navna er jo ganske utenlandske.. men Moana og Felicia er jo fine =)

Syns ikke det er noe verre å bruke de navna enn at noen kaller ungene sine Amanda, Tiril, Ada......m.fl..

 

Tror grensene for hva man kan kalle ungene sine har blitt ganske vide nå.. så hvis dere har lyst til å bruke de navna så hvorfor ikke. Mer spennende det enn kjedelige dønn norske navn! Og jeg er ikke enig med en som hadde i ett innlegg at man bør kalle opp etter noen i familien.. Synes man skal velge navn man liker jeg! Ikke Kalle ungen Bjørn Arne fordi bestefedre på hver side heter Bjørn og andre Arne.. Det syns nemlig jeg er Harry... hehe...

 

Men har man fine navn i familien er det jo en annen sak.. Bestemora til samboeren min heter Antonie til mellonavn.. og det har jeg litt lyst til å bruke.. Men de andre besteforeldrene har jo navn som er verre en enn do børste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...