Gå til innhold

Etter svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm... er litt frustrert her... Vi har nylig fått ei datter og mor vil ikke begynne på p-pille eller noen slik form for prevensjon. For meg er dette vildig frustrerende... hvorfor i h... kan hun ikke det!... skal også i følge legen finnes denne type prevensjon som ikke er skadelig for fosteret når hun ammer. Jeg har så lyst å si hun skal, om ikke 0 sex... huff... orker ikke kondomstyret og føler det ikke er noe tema da vi elsker hverandre, har barn sammen, og vil vente en lite periode før vi lager ny baby... huff så frustrerende... hva skal jeg gjøre. Kondom er ikke helt det samme... føler jeg ikke får den riktige nærhet osv... om hun gjør det er det sikkert greit for henne, men det føler ikke jeg. Hadde det bare vært en sån p-pille for men skulle jeg "knasket" dem som bringebærsukker. Jeg vet også at det ikke er fint å tvinge henne til dette... det kan jeg heller ikke, men det finnes ikke noe alternativ så vi menn kan gjøre dette. Jeg må legge til at hun ikke er villig til noe annet en kondom heller.. så utelukk pessat, spiral, plaster, sprøyter m.m... hva gjør jeg?... hva gjør dere damer etter fødselen for og hindre en ny umiddelbar graviditet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva brukte dere FØR dere fikk barn da? Og hvorfor vil hun ikke bruke p-piller e.l.? Hørtes litt rart ut syns jeg..

Skrevet

hmmm... jeg er nok litt bitt av hormoner jeg også.... skal gi henne litt rett nå... så skal legge meg noe flat her... leste litt om p-pillen... kunne stoppe ammingen, men minipillen gir ikke noe slik. Litt vanskelig i.o.m at den må tas på eksakt riktig tid... men synes hun bør prøve og gi det en prøve og vise så godt hun kan. Vi var sammen i ca 8 mnd før hun var gravid... da gikk hun ikke på piller men vi brukte kondom... men så etter en del mnd bestemte vi oss for å prøve å få barn, klaffet på første... he he... halvt r før vi ble sammen hadde hun brukt piller... og det var ikke noen annen grunn til at hun sluttet annet enn at hun ikke var i noe fast forhold. Problemet er bare at hun er så bombastisk... har nesten lyst å spørre henne hvor stor kjærligheten til meg er, og mine ønsker... jeg skal høre på henne nå... av ren kjærlighet... men hun får ikke påtrenge seg sex... jeg kan i lengere tid like gjerne overstå om jeg ikke føler behov for det... å det føler jeg fort når ikke jeg kan gi den nerhet jeg føler jeg vil eller fortjener... Huff... er ikke lett dette...

Skrevet

Har du snakket skikkelig med henne? Kanskje det kan ligge noe mer bak? Har hørt om kvinner som har født som har mistet lysten helt på grunn av at de er misfornøyde med sin egen kropp etter svangerskap og fødsel..

Snakk med henne først og fremst, så får dere ta det derfra.. :)

Lykke til!! :)

Skrevet

jeg vet at det her ikke noe med lysten å gjøre... men skal snakke mer med henne... hun skal ikke bare slippe unna med at hun ikke ønsker... jeg vil vite hva som er bak!... vi prøver jo å være en familie her!... da kan hun fortelle det til meg.. og ikke bare holde det hemmelig. Virker nesten slik... Men synes det er litt ekelt at jeg skal stå med hammeren og slå, og slå... det blir jo helt feil.. Hun må jo ville det selv, men noen ganger vil man selv for de man ser hvor gald samboer blir... Det er hverfall slik her! Det er masse jeg ikke har lyst til, men gjør det for de jeg vet at hun blir glad for det.

Skrevet

Jeg har et tips. Cerazette piller er geniale!!!!!De kan brukes når hun ammer.Jeg har selv brukt den.Null bivirkninger og null menstruasjon!!!

Snakk om kinderegg og 3ønsker på en gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...