Gå til innhold

Noen som var under 6 kg på 12ukers eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes alle er så store her, blir nesten litt bekymra for minsten... Han var 3,6 kg og 50 cm da han ble født. På 12ukersktr var han 5660 g, 63 cm. Er det så veldig lite da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vekt kan variere voldsomt på babyer når de er så små. Han har jo lagt på seg, sikkert jevnt og trutt, så da er nok det normalen for ham. Det er først etter 6 mnd (slik jeg har forstått det) at vekten jevner seg ut.

Ta det helt med ro. At det er noen giga babyer her betyr ikke at det er unormalt med babyer med litt lavere vekt. :-)

Skrevet

Min var også under 6, husker jeg helt rett så var hun 5560, 61 cm lang. Var 3920 og 52 cm når hun ble født. HS sa at så lenge hun legger jevnt på seg (og det har hun gjort) så var det ingen grunn til bekymring. Fikk beskjed om at det ikke var nødvendig med noe tillegg, hverken mme eller annen føde. De ville garantert ha sagt ifra om det er et problem vil jeg tro. Så lenge gutten din er blid og fornøyd og ikke minst frisk så skal du ikke bekymre deg :-)

Skrevet

Jenta mi var 4740 g og 59 cm ved 9 uker, så tviler for at hun bikker 6 kg ved 12 uker. Hun var 3060 g og 50 cm ved fødsel.

Skrevet

jenta mi var 5900 g og 58 cm lang på 12 ukers..

Hun var 3250 g og 48 cm lang ved fødselen...

Nå er hun 11 måneder og veier 8735 g og er 69 cm lang,ikke akkurat den største jenta =)

Skrevet

vi var på 5 mnd-kontroll på mandag, og da veide hun 6,1 og var 61,5 cm. 3160 og 48 v fødsel...

så ikke med andre ord, men med mine ord: perfekt =)

Skrevet

Min passerte 6 kg da han var 4 mnd, så han var også under seks på 12 ukers! 3790 da han ble født og 52 cm....

Minst i gruppen sin :)Men han er veldig sprelsk, så han bruker nok mer energi :)

Skrevet

Hei!

Røver'n min var 5560g og 61 cm dagen før han ble 4 mnd. 3,4 kg ved fødsel. Han hadde en litt treg start, men nå er kurven hans helt fin :o)

Skrevet

mi var 5540 og 60 cm på 3mnd kontroll er en jenta..

Skrevet

Lillefjert var 5595 gr og 60 cm lang da han var 12 uker. ( Var 3052 da han ble født).

Han var den minste på gruppa si leeenge..... nå er han en sprelsk liten kar på snart 10 mnd og veier desto mer! I begynnelsen av mnd veide han litt over 10 kg.

Alle barn følger sin egen kurve, så jeg hadde ikke vært så bekymret jeg. Så lenge HS ikke sier noe, og knerten er fornøyd er nok alt bra =)

Skrevet

Min var 3130 gram og 50,5 cm ved fødsel og 5640 gram og 58 cm ved 6 uker.

Nå er han snart året

Ca 10 kilo og rett oppunder 80 cm!

FIIIN GUTT!

Skrevet

Min er også veldig aktiv, så han forbrenner vel mange kalorier, da!

Skrevet

ved 12 ukers alder var jenta mi ca 5,2 kg og 60 cm. Hun var 2,1 kg ved fødsel.

Skrevet

hun var 3075 gr og 48 lang da hun ble født.

da hun var rundt 12uker var hun 5740gr og 59,5lang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...