Dennis og mamma`n Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Går det ann å blande ferdig litt av melken, for så å tilsette varmt vann etterpå til rett mengde? Jeg bruker å ha 120ml avkjølt vann på flaskene når jeg skal ut på tur, så har jeg termos med varmt vann, når småen skal ha mat, fyller jeg opp med varmt til 180ml, å heller oppi pulveret. Da har melken en fin temperatur. Men så lurte jeg egentlig på om jeg kanskje kunne ha hatt i pulveret i de 120ml, for da slipper jeg ta med pulver på tur.
SurreGuri Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 Ja tror nok at det skal gå bra! Da slipper du at melken blir kornete hvis du vet hva jeg mener.
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #3 Skrevet 26. juli 2006 Det er begrenset hvor lenge melka holder seg bra. Altså etter at vann og pulver er blandet, så lenge det ikke står i kjøleskap. Jeg ville tatt med pulveret utenom jeg tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2006 #4 Skrevet 27. juli 2006 jeg gjør det slik: har 110 ml kaldt vann i kjøleskapet tar det ut å tilsetter 90 ml varmt vann heller i ferdig dossert MME (fra slik dosett med 3 rom) rister å så er den ferdig!!! fersk melk hver gang... tidligere gjorde jeg slik som du tenker å hadde kun mindre vann å tilsatt varmt vann funka det å.. men da holder den seg bare i 24 timer
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2006 #5 Skrevet 27. juli 2006 leste vist ikke hele innlegget ditt .. på tur blir melka sur hvis du tilsetter MME.. ta den med i dosett, eller f.eks i uringlass nytt og sterilt er de..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå