Gjest Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 Hva fan skal dere med retningslinjer om alkohol og ammning ??? Det er bare å holde seg borte fra alkohol når man ammer..klarer dere ikke det, trenger dere hjelp !!! Helt seriøst !!!
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #3 Skrevet 26. juli 2006 Det er jo ikke det som er spørsmålet da, ro deg ned.
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Jeg er helt rolig... Er bare lei av å se barn som sliter etter mammas rusmisbruk... Japp nicket passer det !!! =)
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 Syns vi skal bli flinkere til å svare på spørsmåla og ikke ta helt av pga egne meninger. Og ja enig med deg at barn kan slite av mors/fars rusmisbruk men det er en helt annen diskusjon..
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #8 Skrevet 26. juli 2006 Kjære vene. Jeg har ikke drukket noe alkohol på ett år nå, men nå er lillegutt tre måneder og vi skal på ferie. Jeg har lyst til å ta litt vin når vi skal ut og spise og har sett retningslinjene skrevet her inne, men jeg vil gjerne ha det fra den opprinnelige kilden. Tenkte kanskje det var helsetilsynet, men fant det ikke der. Det var egentlig det jeg lurte på, hadde ikke forventet et slik svar som Diva kom med... HI
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #9 Skrevet 26. juli 2006 Enig med dere begge... Men jeg står fortsatt for det jeg mener og sier... Jeg syns heller ikke jeg tar helt av, vet man at bebis kan ta skade så kan man vel holde seg unna..? Sorry for hardt svar om noen tok seg nær av det...!!!!! =)
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #10 Skrevet 26. juli 2006 Ta et glass vin og kos deg du. Ikke bry deg om hva andre mener og tenker;) God ferie:)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #12 Skrevet 26. juli 2006 Det er mange råd (retningslinjer) og meninger vedrørende amming og alkohol. Jeg har lest mange artikler om barn, alkohol, amming, svangerskap osv osv................(jobber med det).... selv har jeg vært helt avholdende under svangerskapet og de første seks ukene etter fødsel. Men jeg har ikke dårlig samvittighet for å ta meg et glass vin rett etter amming og når jeg vet det er lenge til neste amming :-) Har også god samvittighet hvis jeg gir pumpet melk fordi jeg har vært i lystig lag og kanskje tatt litt mer enn ett glass- selv om jeg ikke har gjort det enda med nummer to som er 2,5 mnd- men med førstemann var jeg i "lystig" lag etter 2 mnd. Tror de aller aller fleste fint klarer å bruke hode og vett og styre dette selv- uten at det skader barnet......
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #13 Skrevet 26. juli 2006 Men poenget da _Diva_ var at det var jo ikke hva hun spurte om.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #14 Skrevet 26. juli 2006 Jeg lurer også på hvem som gir ut retningslinjene. Jeg har diskutert temaet med venner og referert til det som står her inne , og da får jeg til svar at "det står så mye feil på de nettsidene"!!!
Vona Skrevet 26. juli 2006 #15 Skrevet 26. juli 2006 Hei! Jeg fikk en bok (et hefte) på helsestasjonen som heter "Hvordan du ammer ditt barn : noen råd den første tiden" utgitt av Sosial- og helsedirektoratet. Heftet ligger tilgjengelig i pdf-format her: http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00004/IS-2092_4513a.pdf På side 30 står det om alkohol og tobakk under graviditeten. God tur, og kos deg med vinen!
Kosemaisen :-) Skrevet 27. juli 2006 #16 Skrevet 27. juli 2006 Jeg nabefaler deg å lese på ammehjelpen.no. Der står det hva en kan og ikke kan spise/drikke...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2006 #17 Skrevet 27. juli 2006 jeg tar meg et glass vin ca hver sjette uke, og koser meg med det. uten å mukke en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå