indianerjenta Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 6 mnd tilbake var jeg en utmattet alenemor med tid som aldri strakk til. Ettersom jeg jobber i helsevesenet og har arbeidstid fra 7-15 eller 14.30-22.30. fant jeg ut at jeg måtte sette i gang et tiltak for å gjøre hverdagen lettere for oss alle, og ikke minst mer stabil for barna. Valget falt da på å anskaffe Aupair. reglene for dette er hun ikke skal jobbe mer enn 30 timer i uken (men de fleste har ingenting i mot å jobbe 40 timer i uken mot ekstra betaling) og lønna skal være på minimum 3500/mnd. du må dekke busskort,kost og losji, dessuten skal hun ha eget værelse. jeg tok barna ut av barnehage og Sfo, disse utgiftene går opp i opp med hennes lønn. hun tar seg ofte av matlagingen, og er mye flinkere til å rasjonere maten enn m,eg så matbudsjettet er faktisk noe lavere nå. foruten om dette gjør hun største delen av husarbeidet. på dette sparer jeg 3-4 timer pr. dag i forhold til tidligere levemåte. barna og jeg har det mye bedre nå, og ikke minst har vi mye kvalitetstid sammen. noen spørsmål??
Pige81 Skrevet 27. juli 2006 #2 Skrevet 27. juli 2006 Det høres jo ut som en drøm! Må være kjempe deilig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå