Gå til innhold

ER DET BARE JEG SOM REAGERER ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til hvor fokusert mange er på disse dyre merkeklærne til barna .. Det er da ikke noe galt i å kjøpe klær på Hennes & Maurits, Cubus, Kappahl osv ? Barna bryr seg da ikke om merket de har på klærne sine, bare de har tøy som er behagelig , og som passer etter værforholdene .. Jeg synes det er ganske provoserende å se hvor utrolig fisefine mange skal være her inne. De snakker om kvalitet ol , men kvaliteten på disse billigmerkene er faktisk ikke noe dårligere enn mange andre merker . Selv hadde jeg en svigermor som drev å kjøpte klær til barna mine på Røff & Tøff til jul og gebursdager og jeg må innrømme at det er den verste erfaringen jeg noen gang har hatt med tøyet til barna mine .. Helt elendig.

Så til dere "fisefine" : hva med å stikke fingeren i jorda og prøve noe nytt ?? Dere kan faktisk komme til å bli overrasket :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. Greit at de som har penger vil vise at de har de altså, men jeg er veldig fornøyd med kvaliteten på klærne på H&M, cubus osv. Gutten min er ett år og har ikke hatt et eneste plagg av feks nike eller adidas. Jeg kunne godt kjøpt det til han, men jeg synes det blir mye penger for et plagg som han vokser så fort ut av, og som blir slitt og flekkete. Da legger jeg heller de pengene inn i noe annet istedet som koster litt som han trenger (leke eller møbler feks), eller sparer de.

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men, med et lite men. Nå som eldstegutten min er snart 4 år har vi hatt problem med større slitasje på klærene enn da han var mindre og intet mindre enn 4 bukser, 3 fra H&M har det gått hull på knærene på etter kun 1-3 mnds bruk! Kvaliteten på bukser derifra til større barn er i hvertfall elendig, så jeg kjøper ikke bukser derifra lenger! Da holder faktisk dyrere merker mye bedre og alt i alt blir det billigere siden da minstegutten kan arve dem også, nå må jeg jo bare kaste buksene... Ellers å kjøper jeg det meste av klær fra kjeder som H&M, Kaphal, Cubus, Lindex ol, noen ganger fra Exit som er en butikk jeg liker veldig godt og med ganske billig pris på klærene (og bedre kvalitet...), men jeg kommer til å styre unna disse når det kommer til hverdagsbukser i hvertfall for kvaliteten suger rett og slett!

Skrevet

Alle H&M folk, reagerer nok på det. Jeg er en sådan. Nå er jeg også sånn at jeg tror for det meste det er en grunn til at noen klær er dyrere enn andre. Jeg tror faktisk at det kommer av kvalitet. Akkuratt som med vin! Det var jeg som lurte på om H&M regntøy til sønnen min var bra nok. Det handlet ikke om selve merket, eller om han var fornøyd med det. Det handler simpelthen om at det skal holde vannet og fukten ute. Jeg tenker nok litt som "det må være for godt til å være sant" når noe er billig. Jeg har også opplevd gang på gang merkeklær som suger. Ps, i går måtte jeg kaste replay-sko (mine egne) etter 3-4 uker. Takke meg til din-sko!

Skrevet

regntøy fra h&m er kommet best ut på tv2 hjelper deg testen og for et par år siden var det merket "reflex" som kom best ut på samme testen. jeg har en gutt som sliter max på tøyet og han har hatt begge merkene . for første gang klare han ikke å slite dem ut og kunne ha begge deler to høster etter hverandre

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å la meg provosere av merkebeviste mødre, om de vil kjøpe merkeklær er da virkelig deres sak og ikke min?!

Jeg handler på kjedebutikkene du nevner til normalt, men når det er salg så sniker jeg meg innom merkebutikken og får tak i merkeklær til samme pris som ordinær pris på kjedebutikken. Da får jeg noe som er litt spesielt som jeg kan mixe inn i den tradisjonelle kjedegarderoben. Et annet poeng er kvaliteten. Klær fra mexx eller nameit koster litt mer, men så tåler de betydelig mer enn kjedeklærene før de blir slitt og slafsete. Så jeg sier ja takk begge deler og koser meg med honningkrukka mi.

Olebrum

Skrevet

Det jeg synes er litt dumt med H&M og Cubusklærne er at alle unger går likt kledd. Det er ikke det største utvalget synes jeg og klærne selges i hver eneste H&M butikk i landet. Litt artig å kle han i andre klær også. Jeg er litt klesbevisst selv også, så det blir vel sånn når jeg handler til barnet mitt også. Om du kun handler på H&M så lar jeg meg ikke provosere av det :-)

Skrevet

Det er helt greit et noen er motefreaker og vil kjøpe merkeklær til barna sine, men jeg syns mange ser ned på andre som kjøper "billigklær". Det reagerer jeg på.

Jeg selv syns det er mye mer fornuftig å kjøpe billig i og med at klærne varer så kort tid uansett. Ungene vokser jo så fort. Klart det er varierende kvalitet, men det tror jeg det er overalt, uansett pris.

Yttertøy og sko o.l bør man kanskje invistere litt ekstra i for å få god kvalitet, men det finnes ganske rimelige og gode alternativer der også. Reflex-regntøyet for eksempel er jo både billig og bra.

Skrevet

...og det jeg reagerer på er at jeg blir fisefin selv om jeg ikke kjøper ALLE klærene til ungen min på cubus eller hm?

Det er ikke galt å kjøpe klær der, men det er da ikke GALT å kjøpe klær på andre butikker heller?

..skal finne noe annet å reagere på..vent litt..

Skrevet

Jeg kjøper klær på Reflex, Tommeliten og Exit innimellom for at gutten ikke hele tiden skal gå med det samme som alle andre. Name It er billige og fine klær!!

Skrevet

Hehehe....men det er da altså galt at vi IKKE vil kjøpe alle klærene på HM? Uansett, jeg e ganske motebevist selv og synes det da er naturlig at jeg kjøper dyrere merker til sønnen nmin også. Kjøper ting som bodyer ol på hb cubus, men bukser og gensre mm på litt finere butikker. Capone, Hans og Grete, P og P., kjøper som regel bare når det er på salg så prisene ike blir så mye høyere enn på hm, cubus osv.

Og jeg er HELT uenig....kvaliteten er BEDRE

Har feks hatt lacoste topper som har vært igjenom vasken 1000 ganger, ser enda like fine og nye ut!

Skrevet

Jeg er ikke spesielt opptatt av klesmerker når det gjelder barneklær. Det som er viktig for meg er at klærne tåler ofte vask uten å bli slitt etter kort tids bruk. Klær på H&M kjøper jeg ofte, men velger også klær fra merker som Name-it, Claire, Benetton, Kativg og Ida-T uten at jeg vil kalle meg en merkefreak.

Skrevet

Eg kjøper det eg vil ha der og da eg. Eg kikkar over alt og kjøper hvis eg finner noko eg trenger el vil ha!!

Nå bur eg på bygda og da og her har me ikkje anna enn Lindex og Cubus av kjeder, men me har ein barne butikk med klær og utstyr som fører Name it,exit,mexx, joha osv. Dei er litt dyrare og eg er ikkje sikker på om kvaliteten er så mykje bedre på alt dei selger. Men det er snakk om å vera litt bevist på kva ein kjøper,det er ikkje alt som tåler like mykje av dei ulike stoffa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...