Luca Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Vurderer en tur i slutten av august eller begynnelsen av september, er det for varmt med to små da? Vi ønsker i utgangspunktet et rolig sted, men har lest så mange som er fornøyde med Alanya her inne...er det ikke en storby da? Er det noe greit å være der med to små barn tro? vi tenker vel at vi havner på et type sted som Vingresort, Saga Garden o.l siden vi kanskje holder oss en del på hotellområde pga barna(i nærheten av rommet på dagtid) Og i tillegg vil vi ikke bo utenfor by for vi vil ikke ta taxi (pga bilseter til barna) så det nå være i sentrum eller gåavstand. Så hvor reiser vi, Alanya eller Side? Og hotellanbefalinger?
~**nuttis**~ Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 Green garden i Alanya var bra.Ikke så ille varmt da,men varmt.Kan hende Side er greit for dere,men Skjer litt mer i Alanya.Ved Green garden er det lokalt sentrum rett ved.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 Side er en koselig liten plass. Dra ikke til vingresort i side, det ligger altfor langt fra sentrum og strand. I alanya ligger star tour senter for langt utenfor. Jeg anbefaler likevel aLANYA.. Skjer mer og du har det meste innen gåavstand.Greengarden er topp og vings hotel sunpark beach. Lukke til. September er perfekt temp. God ferie
Luca Skrevet 29. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2006 Hmm, og nå som vi trode vi hadde bestemt oss:-) Tenkte på Vingresort Side Village vi. Det er 800 m til strand og 6 km til Side sentrum, men det er et ganske stort sentrum der sa de på ving, stemmer ikke det? Blir vi lei av lang avstand til strand og til Side sentrum? Men to små under 2 år ser jeg ikke for meg vi trasker rundt i noen by mye på kvelden, så tror hotellet blir sentralt i ferien. Er ikke akkurat noen charterfan, men ser nå behovet for et hotell hvor det skjer litt. Er også redd Alanya blir for stort for meg, kommer jeg til å være livredd for barna og tviholde på de...redd for kidnapping og alt mulig jeg:-)
*MeeWee* Skrevet 29. juli 2006 #5 Skrevet 29. juli 2006 Sååå stort sentrum er det ikke...Alanya er myyye større!Side er en kjempekoselig plass som jeg har bare positive ting fra!Kan anbefale plassen på det sterkeste...Nå vet ikke jeg hvordan Side Village er å bo på,men har andre hotell/leiligheter som jeg kan anbefale på det sterkeste... Har gjort meg det inntrykket av at de fleste hoteller i Side ligger som regel litt langt fra stranden(500-800 m), med unntak av såklart noen hotell...
Luca Skrevet 29. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2006 Og Sun Park Beach var omtrent utdsolgt, men Green Garden ligger jo 3,5 km utenfor Alanya det også. Er det mye rundt hotellet da, spising og shopping?
Luca Skrevet 29. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2006 Hvilke hoteller kan du anbefale i Side da, vi ønsker oss jo et hotell hvor det er litt liv på dagtid i tilfelle vi blir mye der. Er det dumt å reise så langt som 6 km til Side?
*MeeWee* Skrevet 29. juli 2006 #8 Skrevet 29. juli 2006 hvist du vil ha litt liv må du vel på side village eller side resort..Basseng er uansett et must:) Jeg har god erfaring med Side Hill og Safran(Saga)!i tillegg i nærheten av disse hotellene ligger det fine restauranter og noen butikker!Dessuten er det jo så lett å komme seg inn til sentrum,taxi er så billig...men en veldig fin gåtur,spesielt når du kommer inn til Side by å ser ruinene! Det dumme i Side er strendene...er 2 strender,den vestre og østre!Den venstre er den som er perfekt for småe barn(langrunt),men er ganske mye søppel der!Fine resaturanter lang promenaden... Den østre er kjempefin,veldog rolig atmosfære og kjempefin strand, men ikke så langrunn!Så det er litt trick or treat...
Luca Skrevet 29. juli 2006 Forfatter #9 Skrevet 29. juli 2006 Sett bare positivt om den vestre stranden jeg, er den slik hele veien da tro?
*MeeWee* Skrevet 30. juli 2006 #10 Skrevet 30. juli 2006 Kansje ikke hele stranden er sånn...kommer sikkert litt ann på fra hotell til hotell... men synes den østre stranden er best...selv om den ikke er så langgrunn!Men det er vel litt forskjell fra person til person:) Satt å søkte på sydenreiser til Side..kjempemasse billige turer å få no*drømmer meg bort*!!! Men men..til neste år:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå