May36 Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Synes det har skjedd enormt når det gjelder utvikling de siste to månedene og kan bare tenke meg hvor artig tiden framover blir. Tenker på når han gjør seg mer forstått, kommer med egne meninger og greier å formulere seg bedre. Jeg ler av han daglig i dag, det kommer så mye morsomt ut av han for tiden, tonefall og ord/setninger/blikk. Hva er de største milepælene fra 2 til 3 på deres barn?
2Blåbær Skrevet 27. juli 2006 #2 Skrevet 27. juli 2006 Nå er min gutt bare 2 og et halvt, men synes det skjer noe hver eneste dag. Han er veldig flink til å prate, og har gjort seg forstått med lange setninger lenge. I det siste har han begynt å hente fram episoder fra "igår", dvs alt som har skjedd tidligere. Prater i vei og hopper fra den ene historien til den andre. Moro! Han har den siste uken blitt ekstremt nysjerrig, og stiller spørsmål til alt vi gjør og alt han selv gjør. Med skikkelig spørsmål-tonefall, der stemmen går opp på slutten. Største forandringen nå i ferien er at han har blitt veldig opptatt av lillebror på 10 mnd. Vanligvis er eldstegutten i barnehage, og har da kun ettermiddagene med lillebror. De siste to ukene har de begynt å leke mye sammen, kile hverandre, kose og krabbe etter hverandre. Ser at han begynner å utvikle en slags empati med lillebror. Han har også begynt å skjønne betydningen av ordet unnskyld, og blir flinkere og flinkere til å si dette. Blir spennende å følge utviklingen neste halvår, ja!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå