Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Er i uke 36, og de bare strømmer på i dag. Har hatt mye kynnere hele svangerskapet egentlig, men i dag er det veldig mye. Og de bare kommer her jeg sitter på en stol å ikke gjør noe spesielt. Varer jo bare i ca 15 sekunder da...men nå kan jeg kjenne mens jeg står oppreist at det faktisk er hardt absolutt RUNDT hele livmora. Kjenner liksom at den er strammer seg også mellom beina i underlivet - rart! Menmen...for hver tredje kynne man har kan man visst trekke fra en ri under fødselen, har jeg hørt - men det er vel bare noe tøv, sikkert =)
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 her ramler det også på med kynnere,hele tiden.forværra seg i går etter jm timen.jeg er kun i uke 33 da..mine vara lenge i går,og kom hvert minutt.men er bedre i dag,så jeg ser det litt an.er jo livmora som trener seg opp,og det er bra.hadde presslignende smerter i bekkenet,og det er di som bekymrer meg mest. hvis det stemmer at vi kan trekke fra en ri,ja da blir det vel en fødsel uten rier denne gangen også....=0) helt sikkert litt tøv ja.hehe
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2006 Hihi...ja, jeg hadde masse kynnere ved forrige svangerskap også, men hele fødselen holdt på i 28 timer, så at det ikke stemmer helt på en prikk er nok en smule realistisk =) Håper kynnerne og smertene dine gir seg litt da - du vil vel gjerne holde tett i noen uker til vil jeg tro? Lykke til, og takk for svar =) Klem,
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 sist hadde jeg også mye kynnere,men ikke så ille som nå.da venta jeg to.di kom ramlende ut en kald vinterdag.uten ei ri...måtte få max drypp i en fart,og var ferdig på rundt en time... håper også det gir seg her,for nå er jeg både sliten og lei...å jepp,vil gjerne være her noen uker til..
Lilje74 Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Jeg synes det er litt vanskelig å kjenne hvor lenge kynnerne varer etc, jeg... Har ganske ofte veldig hard mage... men det varer sikkert mer enn noen sekunder? Siden jeg er førstegangs er det ikke så lett å si... Er det alltid kynnere hvis magen pluttselig er steinhard? Synes som regel at den strammer seg over det hele som du beskriver...
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. juli 2006 Hei Lilje74! Er enig i at det av og til er vanskelig å vite akkurat når tid kynneren er "slutt" - kjenner det liksom bare etter hvert at magen slipper litt taket. Og det e rnok kynnere hver gang hele magen blir stram, vi ljeg tro. Av og til føles det som om jeg har kynnere bare på den ene siden av magen, men nå har jeg skjønt at det bare er den lille frøkna si fu som ligger der og presser seg utover =) Lykke til!
Happy Ignorant Skrevet 26. juli 2006 #7 Skrevet 26. juli 2006 Enig her. Er i uke 35 nå og synes det kan være vanskelig å kjenne forskjell på bevegelser og kynnere av og til. Noen ganger er det nok bare babyen som strekker seg. Har ikke hatt særlig mye kynnere, hverken nå eller sist svsk. Men de strammingene som liksom stikker nedover i livmoren er i alle fall kynnere, mente legen jeg var hos i dag. Har hatt litt av det den siste uka, og dertil svakere fosterbevegelser. Av og til er det akkurat som om sparkingen utløser kynnere også, men er ikke helt sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå