Happy H Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Då e vi tilbake fra Thailand. 1juni reiste vi altså til Thailand med hermine som då va 5,5 mnd. vi va jo kjempe spente, og siste natten før vi sku dra sov eg nesten ikkje. Låg og tenkte på ka i all verden d va vi hadde begitt oss ut på, tenkte på alt som kunne kommte t å gå gale og at eg måtte v den verste moren i historien..hehe.. første gangen på ferie m småen og d e jo et kjempe stort ansvar når vi bare ikkje har oss sjøl lengre. Men samtidig gleda eg meg som ein litn unge på julaften og. Tenkte at bare vi kom oss gjennom flyturen, va den verste biten over. 16tima m fly e ikkje lite, og dette va fordelt på 3ulike flyvninger, så vi skulle tross alt opp og ned nokken ganga. Første etappe va Bergen-københavn. Hadde fått innstrukser fra helsesøster om å amme ved opp og ned stigning, så eg slengte ut puppen og va klar:) desverre litt for tidlig, for halvveis oppe va snuppo mett og ville ikkje ha mer. Kjente eg blei litt svett og tenkte no blir d hyling. Men d kom ikkje ein lyd, ho va så fornøy og etter 15min sov ho så søtt i mamma sine armer, og våknet når vi var landet i køben,,tjoho...første turen hadde gått kjempe bra og eg kunne slappe litt mer av.. Og sånn fortsatte d. Høres nesten for godt ut t å være sant, men Hermine sov seg gjennom alle flyturene vi hadde. Til bangkok sovna ho 1tome etter vi va i luften, fikk ei lita seng ho kunne sove i og den va gullverdt. der låg ho så fint, og jammen måtte vi ikkje vekke ho når vi gikk inn for landing, for då måtte dei ta vekk senga ho låg i.. jippiiiiii....... Etter noen tima på bangkok flyplass va d endelig siste etappe på turen til Koh samui og ferie!!!va ganske slitne då og gleda oss t å komme frem. Hadde allerede fått merke at Thailendere va glad i barn og ikkje så vant m kvite babyer.. folk regelrett glodde og peika uansett kor vi bevegde oss. Framme på samui va d som å gå inn i ein vegg, puh, d va varmt asså!! Snuppo va mørkerød i kinnene sine av varmen, men smilte som bare d. Såg ikkje ut til å plage ho i d hele tatt. Fremme på den lille sjarmerende flyplasse, som bare va et tak utn vegger kom flyvertinner og tollere stormende til for å se på vidunderet vårt, og alle ville holde ho. Eg va jo litt skeptisk og redd og hadde ikkje lyst å gi ho fra meg, men ka gjør du når folk står å strekker armer og smiler til ho.. mor måtte nok bite i d sure eplet og la disse folkene få holde ho litt. Regnet m d kom t å bli mye grining, for før vi reiste hadde ho ein periode der ho va begynt å bli skeptisk t folk, men ikkje disse folkene her. Ho bare smilte og va kjempe fornøyde. Vi hadde bare bestilt fly ned, så no begynte jakten på hotell. Hadde sett oss ut 3ulike hotell vi kunne tenke oss å prøve på, så vi reiste dit. Va jo ikkje akkurat i form t å begynne å prute, trøtte, slitn og ikkje minst super varme der vi stod, men fikk oss t slutt et koselig rom på et veldig bra hotell. Planen va å v der i 5daga for så å reise videre, men vi trivdes så godt at vi blei der resten av ferien. Fikk venner der som også hadde barn og noen utn. Og egentlig det beste av alt va at vi i starten va de enste nordmennene. Litt godt å treffe andre mennesker når vi først reiser så langt. Hermine takla solen og varmen kjempe bra. Fikk mye varmeutslett i starten, men etter ca 5dager gikk dette vekk igjen. Det såg ikkje ut til å plage ho så vi gjorde ingenting med d. Sjøl om noen vi ble kjent med kom med et pulver vi kunne smøre på. Det va basseng på hotellet, og fra bassenget va d 3trapper ned så va vi på stranden. Så d va jo heilt nydelig. Temperaturen i sjøen va 30grader og ca d samme i bassenget, så d va perfekt for minien vår å bade der. Ho elska d, og plaska og styrte på. Dette va jo ein lettelse for oss, for då va d ingen problem å kjøle ho ned. Ellers va ho jo veldig fornøyd med å ligge naken heile dagen og leke seg under ein parasoll. Rommet vårt va og like ved bassenget, så vi kunne legge ho der om dagene når ho skulle sove. Hadde med babysitter og d funka kjempe bra. Sov mye bedre inne enn ute i varmen. Hadde airccondition på rommet,, så tempen ble litt mer behagelig der. Folk i Thailand elsker barn, og d fikk vi merke veldig godt. Uansett kor vi gikk kom de springende etter oss å ville ta på ho eller holde ho. D blei til slutt veldig slitsomt, både for oss og ikkje minst for Hermine stakar. Vi prøvde alle mulige triks, ha ho i bæresele, men då hang de bare på slep etter oss, putte myggnetting på vognen, men den ble revet av.. Så d va lite å gjør m egentlig. Heldigvis ble de vant m ho på hotellet etterhvert, så der fikk ho meir fred enn når vi va ute å gikk i gatene og på restaurant. Eneste fordelene va jo at når vi spiste så kom de å tok ho om d va nødvendig, så vi fikk spise begge to utn å holde på ho..hehe... Maten va heilt herlig, og eit meir vennlig folkeslag ska du leite lenge etter. Alltid smilene og blide og veldig hyggelig og hjelpsom.. Koh Samui e ei lita øy, men samtidig stor nok til masse opplevelser. Vi dro på dags utflukter innimellom, men slappa mest av m stranden og bassenget. Hadde det heilt herlig, og komme garantert til å dra tilbake. Men då vil eg gjerne v der meir enn 3 veke, fordi reiso e lang og ein trenge alltid nokken daga bare på å hente seg inn igjen. Ferien blei avslutta m 3dager i Bangkok. Dette va litt av ein by og inntykkene va mange og enorme. Men eg syns personlig at 3dager her e for masse. Det e veldig stressende å være der, ekstremt masse biler og forurensning. Shoppingsentrene e enorme m gjerne over 3000butikker på hvert. Her ligge vanlig butikker og marked side om side, så d va vanskelig å vite kor en sku prute og kor en ikkje skulle d. Butikkeierne va også ute etter å tyne mest mulig penger ut av turister, så d va lett å bli lurt. Å ta taxi va eit mareritt, 3felts veiene va plutselig blitt til 5 felt fordi folk kjørte som noen galninger.. Prøvde oss på tuk tuk ein dag og, d va heilt villt. nesten så eg va glad vi komr fra d m livet og helse i behold..hehe.. e nok ikkje så farlig som eg følte d va, men ein ny og litt skummel opplevelse. Beste fremkomstmiddel i bankok e definitivt skytrain, lett å orientere seg og d går kjempe fort. Dette stoppa ved de største kjøpesentrene hvertfall, og defra går d an å komme seg til andre steder evt m taxi. Vi orka ikkje å dra på så masse sightseeing i bangkok, va egentlig lei av alt sånt og gleda oss t å komme hjem. Ein ting eg kunne tenke meg å få m der som vi ikkje rakk, e floating-market. E rette og slett et marked ute på elvene, der du drar i bår og handler fra andre båter eller boder som ligger langs ved elven. Men d får vi gjør neste gang:) Som dåkke sikkert forstår hadde vi ein heilt perfekt tur og eg grua meg ikkje t å reise igjen m snuppo vår! E kjempe glad for at alt gikk så fint. Ingen va sjuke og alle hadde d strålende.. D beste av alt va kanskje at min kjære fridde til meg der nede, så no blir d bryllup neste sommer!!!! Tjoho... Eg kunne sikkert skrevet i d uendelige om denne turen, men dåkke ska tross alt orke å lese alt, så no gir eg meg!!! Men ting som va eit must for oss på turen va: - Høg solkrem - solhatt -babybjørn bæresele -babysitter Ønske alle ein fortsatt strålende ferie!!!
mojo Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 Så flott at du vil dere dine opplevelser med oss!! Har tenkt en del på thailand, men har såå veldig flyskrekk at det bare blir med tanken!! Reiser jo men 4-5 timer holder i massevis, er helt "ferdig" etter vi har landet he-he. Hvordan og hvilken mat fikk dere servert der nede og hvilke vaksiner måtte dere ta før dere dro? Trodde det var mer eller mindre regntid der nede nå??
thaibaby Skrevet 27. juli 2006 #3 Skrevet 27. juli 2006 Åh hvilken herlig reise dere har hatt!!! Vi reiser til Thailand 1 sept med vår sønn som da er 5.5 mån gammel så d va kjekt å lese innlegget ditt.Noen dager i Bangkok o deretter til Hua Hin tenkte vi. Første gang i Thailand for meg så eg gleder meg enormt, men e litt bekymret innimellom ang en del praktiske ting. Hvordan gjorde dere d me maten til den lille? Lillgutten her får mme + har begynt me litt grøt. Vannkoker, sterilisering av flasker osv? Bilstol til den lille- hadde dere me egen? Har jo hørt om hvordan trafikken e, vil jo ikke ta noen sjanser. Blir vel noen taxi-turer + turen fra Bangkok til Hua Hin. Andre tips? Ha en fortsatt fin sommer
Happy H Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2006 Hei Mojo! Når detg gjelder mat fikk allsags mat. de hadde alt fra thai, kinesisk, italiensk, junk-food.. noe for en hver smak. Er regntid der om sommeren, men vi reiste til Koh samui. Den plassen i Thailand det regner minst hele året. Vi hadde et par kvelder og netter m regn, kanskje 4 iløpet av 14dager, så kan ikkje klage. Om dagen var d strålende. Men når vi kom til bangkok bøtta d ned, heilt vanvittig..hehe.. Va for d meste inne på kjøpe senter der så d gikk strålende. Syn du har flyskrekk, men d finnes jo mange flotte plasser som ikkje e så langt vekke som Thailand.
Happy H Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2006 Heisann Thaibaby! Må si du har masse å glede deg til, komme nok til å få en strålende tur. E heilt perfekt alder å ha de små m på..d e ikkje heilt nyfødte, men heller ikkjebegynt å bevege seg så masse. Tror d blirmye mer travelt m ein gang de begynna å krype rundt..hihi.. Eg fullammet når vi var der, så d va veldig enkelt. Men på hotellet vi bodde var d vannkoker på rommene. D var det egentlig på de fleste litt bedre hotellene, fra 3stjerner og opp.Ellers såsåg eg de hadde ein utrolig grei litn reise-vannkoker til salgs på flyplassen. Kan være greit å ha med i tilfelle. Vi ble kjent med et par som også gav babyen sin mme. De hadde kjøpt en sånn flaske-sterilisator som de hadde med seg. Den va veldig praktisk. Då bare leverte de alle flaskene inn på kjøkkenet på hotellet hver morgen, noen minutt i mikrobølgeovn tar d, så er flaskene ferdig steriliserte. Vi hadde ikkje med oss bilstol til snuppa vår. Dette gikk veldig fint, sjøl om de kjørte som noen galninger der nede. Var ganske nervøs t tider, men heldigvis kjørte vi ikkje så masse bil. Vi leigde bil en dag og va på rundtur, då fikk vi låne bilsete hos nokken andre som va der. Men bilutleige firmaet hadde også noen bilseter til låns. Vi sa og når vi satte oss inni taxiene at de måtte kjøre forsiktig.hehe.. Ellers e ikkje fortauene i Thailand så mye å skryte av, så de fleste plasser e d rett og slett umulig å kjøre med vogn. Vi brukte derfor bæreselen kjempe masse, og e grådig glad vi hadde den. føle eg kunne ikkje klart meg utn.hihi.. Hadde med ein paraplytrille, som va veldig praktisk,for den blir litn sammeslått, så e enkel å få med seg, så vi hadde alltid den om kvelden så snuppo kunne sove der når vi spiste osv. Ellers anbefala eg å ha med alt du trenge t lille gutt. Bleier, mat, våtservietter osv. De hadde veldig bra utvalg i barneutstyr der egentlig, men lite kjente merker. Såg pampers på noen butikka. Men e jo alltid godt å vite ka en bruker, at d e d vante trygge, tenke hvertfall eg. Vi va jo heldig, slapp unna sykdom alle 3. Hadde med mye stæsj i reiseapoteket,s om kom medtilbake nesten ubrukt. men ingenting e egentlig bedre enn d. Kan prøve å skrive ned litt ka vil følte vi hadde veldig bruk for. Av vaksiner tok vi -Hepatitt a+b -kolera -polio -stivkrampe De små får bare de vanlige på helsestasjonen. Så vi hadde akkurat rukke å få 2 vaksiner før vi dro. ok å ha med: -bleier, mat, våtservietter og klær t småen -bæresele -paraplytrille+parasoll -solkrem (høy faktor) -antibac + antibacservietter -imodium -paracet til voksne og barn - plaster + pyresept/klorhexidin -eurax -myggolje/myggspray til klær hm, d va d eg kom på i første omgang. Bare å spørre om du lure på noe mer. Neste gang har eg lyst å sjå Hua Hin og Krabihvertfall, så du må skrive inn her når du komme tilbake. Dersom du ikkje ba om babycot/seng til babyen på flyet når du bestilte vile eg ringt og gjort det. Den var gullverdt å ha. Ikkje alle som får en slik plass sjøl om de reise med baby. E veldig mange timer å sitte m småen på fanget. God tur!!!!!
Happy H Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. juli 2006 Glemte å si at vi blei kjent m noen som reiste der for 10'ende år på rad. Eneste vaksine de hadde tatt va colera/ drikkevaksine mot turistdiare. Så d e ikkje sikkert d e nødvendig m alle disse vaksinene når en ska være på bra plasser. De e jo kjempe dyre! Men vi valgte å ta de, like greit å v på den sikre side.
Fru.Gravidpåny :-) Skrevet 27. juli 2006 #7 Skrevet 27. juli 2006 Nå har jeg kost meg MASSE med innleggene dine, herlig å lese ;-) Kommer til å ta vare på dem og lese de flere ganger. Skal avgårde til Thailand i 6 uker fra midten av september med da 9 mnd gammel baby så sluker alt jeg kommer over av info og tips, hehe.. får jo aldri nok, er såååå mye å tenke på. Vi skal først 3 uker på Koh Samui, hvilket hotell bodde dere på der? Det er vel slik at vi mammaer gruer oss unødvendig mye, jeg tenker spes på flyturen og ble veldig glad (nesten rørt) over å lese om deres fantastiske tur ;-) hils det lille gullet ditt og si tusen takk!!!
Happy H Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #8 Skrevet 27. juli 2006 Hei Linda72 Så bra at du likte innlegget:) Ja d e nok sånn at den dagen vi blir mamma e vi dømt til et liv i bekymring..hehe, men d e jo tross alt på en god måte. På Koh samui bodde vi på lamai beach, på Thai house beach resort. Trivdes kjempe godt der. Alle som jobbet der var så vennlig og hjelpsome. De elska jo barn, så lille snuppa fikk mye god oppmerksomhet. Ho va kjempe fornøyd.hihi.. Rommene va store og finne, alle med aircondition. Rundt bassenget lå alle "villaene" disse va litt større enn vanlige rom. Vi bodde der en stund, så flytta vi inn på et familierom, så vi hadde kjempe stor plass. Fikk også babyseng til småen, d va kjempe greit. For oss lønna d seg å ikkje bestille hotell før vi kom der. Då hadde de kjempe brad tilbud der vi betalte for feks 8netter og fikk 8 netter gratis. Måtte betale for frokost på gratis dagene bare. Va stor frokost buffe kvar dag, kjempe godt i starten, men ble jo litt lei ette 3veke.hehe.. Misunna deg kjempe masse som ska v der så lenge. Dåkke komme t å få d så fint. Vil definitivt ver lengre enn 3 veke neste gang vi reise. Bare spør om du lure på nokke mer. Kjekt å kunne hjelpe..merka litt bedre ka en trenge og ka som aldri ble brukt når en har vert der 1 gang. Vi hadde ein heilt fantastisk tur. Gleda meg t å ta gullet med ut å reise igjen:)
Fru.Gravidpåny :-) Skrevet 28. juli 2006 #9 Skrevet 28. juli 2006 Hei og takk så mye for svar ;-) Det var et superflott hotell, vi vurderer faktisk å booke der. Hehe.. Vi har fra før booket to andre hoteller, et på Chaweng og et på Lamai men har fortsatt 3 uker igjen som var tenkt til Phuket men kanskje vi rett og slett tar hele oppholdet på Koh Samui. Vil du anbefale Villa eller familierom og var det eget soverom i familierommet? Ser de har babysitting på hotellet der, vet du hvordan dette foregår i praksis og prøvde dere det? Er usikre på hvor mange kofferter vi trenger på reisen, hadde dere egen koffert til gullet deres? Fikk dere med reisetrillen helt inn til gaten? Nå spør jeg masse her, håper det ikke blir for mye mas på deg. Tusen takk for masse nyttig informasjon!!
Vårenzia Skrevet 28. juli 2006 #10 Skrevet 28. juli 2006 HVa betalte dere for turen og for hotellet der nede?
Happy H Skrevet 29. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 29. juli 2006 Hei Linda72! Det e bare å spøre om alr du lurer på, går kjempe fint. så ska eg svare så godt eg kan. Eg har aldri vert i phuket sjøl, men folk som har vert der sie d e ingenting. blitt altfor turistifisert og mye dyrere enn andre plasser i Thailand. sjøl omd sikkert blir billig for oss uansett. Dersom dåkke ikkje vil v på koh samui i 6uker har eg hørt fra bekjente at hua hin og krabi e veldig flott. Eg tror kanskje d vil være litt lenge med 6uker på samui, vi va hvertfall klar til å reise videre etter 3. Men hadde overhode ikkje lyst å dra heim igjen. Spørs jo litt ka dåkke e ute etter. Lamai e d perfekte sted for ferie, avslapping og late dager. Samtidig e d litt å sjå på i gaten, gode restauranter og uteliv dersom en ønsker dette. Chaweng e mye mer travelt, masse biler, masse folk og restauranteiere og butikk eiere e mye mer innpåslitne. Mn her e jo også shoppe mulighetene større. Vi reiste med sekk, tenkte d ville v så enkelt, men egentlig va d bare stress.(vi måtte kjøpe stor ny koffert for å få alt m hjem.hehe) Eg anbefala å ta m hver sin stor koffert. Pakka minst mulig klær for d går veldig lite. Vaskeri finnes det over alt og d kosta ingenting å få klærne sine vaska. Nokke hotell tilbyr vaske-service og, men dette e mye dyrere enn om du bare tar klærne m t et vaskeri sjøl. Vi pakka alt vi trengte t snuppa vår, men stort sett låg ho naken, og hadde bare på body om kvelden. så d gikk mye mindre klær enn eg trodde d ville gjør. Samme med oss voksne, bukser og gensre eg hadde med ble aldri brukt. Heller ikkje sko eg hadde m. Du kan og få kjøpt t-shirt, singletter, skjørt, shortser, bikini i alle størrelser og fasonger. Eneste eg slet m å finne va singletter i min størrelse, disse va veldig små. Har endå litt mage etter fødselen. Ble spurt nokken ganga om eg hadde ein til på vei..grr..Thailendere e ganske rett frem kan man si.hehe Vi likte best familierommet for der va det bedre plass enn i villaen, men ingen av delene hadde eget soverom. No veit eg ikkje kossn d e i de andre villaene, for d va nokken d bodde mange folk i, så d kan jo tenkes at det er ulik størrelse på de. Vi prøvde ikkje babysittingen så ana ikkje kossn dette fungera. Vi blei kjent m et par som hadde en baby på 6mnd. De drev på å dykket, så de hadde babysitter til jenta 2 dager ute. Ene dagene va ho hjemme hos ein familie, andre gangen hadde de en dame med på båten. Dette fungerte for så vidt greit, men barnepasserem kunne ikkje et ord engelsk, så d va vanskelig for de å få gitt noe instrukser. Men på hotellet vil eg tro de komme t rommet ditt og passa der. Tror d kosta 60kr timen på hotellet vårt, så d e jo forholdsvis dyrt for å være i thailand, men heilt greit om du vil ut ein kveld. Når vi reiste fra norge sjekka vi inn reisetrillen med bagasjen vår, men i thailand fikk vi ha den med t gate på alle flyvninger. Tror eg har fått svart på d du lurte på no..bare gi ein lyd om d e nokke mer!!!! Ha en kjempe fin helg!
Happy H Skrevet 29. juli 2006 Forfatter #12 Skrevet 29. juli 2006 Heisann Tjyms! Vi betalte 17500kr for fly tur/retur hele veien til Koh samui. Og 6000kr for hotell i 3uker. 23500kr for fly og opphold på veldig bra hotell. Går an å få d mye billigere om en ønsker. De som drev hotellet vi bodde på hadde også et lite vertshus 200m fra hoteller, der va rommene kjempe billige, og en kunne bruke bassenget og stranden ved hotellet. Det e jo en kjempe grei løsning om en vil spare penger. Fantes også kjempe billige bungalows langs stranden, men vi va litt nøye på hvordan vi hadde det når vi hadde med oss en baby
Fru.Gravidpåny :-) Skrevet 29. juli 2006 #13 Skrevet 29. juli 2006 Tusen takk skal du ha, veldig bra svart!! Skulle nesten skrevet en bok om å reise med barn i Thailand du, hihi... Fått tilbud fra hotellet om 2 x connecting familyroom, men som du skriver så kan det bli veldig lenge med 6 uker på Koh Samui. Vi får tenke litt på det, blir nok supert uansett. Håper dere får mulighet til å reise tilbake igjen snart ;-)
Happy H Skrevet 29. juli 2006 Forfatter #14 Skrevet 29. juli 2006 Linda72 Då anbefala eg deg å ikkje bokke nokke meir fra norge, men heller vente å sjå om dåkke vil bli lengre når de 3 ukene e gått. E ingen problem å gå rett til hotellet å få rom, og d lønna seg og prismessig. E jo kanskje litt mer turrister der på den tiden dåkke ska reise, d veit eg lite om. Vi bare gleda oss t neste gang vi får muligheten til å reise. men d kosta jo ein del penga, så må spare først. E reisen som e dyr, når du først e der e d billig. Vi gjorde alt vi ville heile ferien, spiste masse deilig mat. 3retters for 2pers m drikke t 200kr e jo ikkje nokke å klage på akkurat:) Må bare si at nuddelsuppe m kylling eller and va nyyyyydelig..hihi
Mamma´n til lillegull Skrevet 1. august 2006 #15 Skrevet 1. august 2006 Hei og så gøy at dere hadde en super tur. Var på samme tur i fjor på bryllups reise, med like gammel baby. Vil bare legge til at vi pakket med bleier, mme og grøt for hele turen. Fordelte det i de 2 koffertene vi hadde med tilfelle en koffert skulle komme på avveie nedover. (aldri opplevd det, men tilfelle..) Vi fikk beskjed om av lege og helsest. at flaskene ikke trengtes å steriliseres, så vi tok bare med zalo og flaske/smokkbørster. Vannkoker på rommene så det var ikke noe problem. Litt biotex til å skylle opp klær, plastposer (type brødoser) til bleier og annet var uvurderlig!! + noen nye leker til å underholde litt på flyet. Det var mye enklere å reise med en liten en enn det vi trodde. Så det er bare å anbefale. greiest å reise med de små under 1 år.
bondekjerring Skrevet 2. august 2006 #16 Skrevet 2. august 2006 Hei. hvor i Thailand landet dere ? Og hvor langt er det fra flyplassen til Kho samui ?
Fru.Gravidpåny :-) Skrevet 5. august 2006 #17 Skrevet 5. august 2006 Hei Happy H Må spørre deg om en liten ting til ;-) På Thai House Beach Resort, var det separat soverom i bungalowene eller var det bare et stort rom? Litt vanskelig å få svar fra dem der nede på akkurat dette, mulig jeg som ordlegger meg helt feil altså. Nettopp fått vite at hotellet vi hadde booket fra før på Lamai skal pusse opp/bygge på litt når vi skal dit så da avbestiller vi der og booker oss inn på Thai House ;-) Gleder oss!! Hilsen Linda
Happy H Skrevet 6. august 2006 Forfatter #18 Skrevet 6. august 2006 Hei Linda72 I den villaen vi bodde i va det bare et stort rom. Men om alle e like, d e eg litt usikker på. Som sagt va d enkelte villaer d kom mye folk ut av, så d kan tenkes at noen av de gjerne har 2rom evt?veit ikkje. Sjekka brosjyren eg hadde derfra no,og der stod d bare at de hadde villaer, men ingenting om størrelse på de. Håpa dåkke vil trives like godt der som vi gjorde. Ein veldig herlig ting va at d va masasje ved bassenget, så hvis vi blei lei av å ligge i solen va d bare å rusle bort å ta 1time m masasje t 60kr:) Va heilt imponert av de damene som maserte og stod i heile dagen, nesten ingen pause stakar. Va litt for pysete t å prøve thai-masasje. Men olje-masasjen va veldig god og avslappende.. Men må advare deg om at puppene får gjennomgå, de ble knadd som ein bolle-deig, holdt på å få sjokk første gangen. hadde ikkje regnet m at de ville masere akkurat der. hihi.. klem
Nunne Skrevet 8. august 2006 #19 Skrevet 8. august 2006 Hei... Jeg og min familie reiser til Koh Samui 2 oktober, dette blir 5 gang vi er der.... Vi har ikke bestillt hotell ennå og kunne tenke oss å prøve et nytt hotell, da jeg vil være 4,5 mnd gravid med nr 2 og det er masse trapper der vi pleier å bo (begynnende bekkenløsning alt...). Vi har også med jr. som vil være 10,5 mnd når vi reiser! Hvor bodde dere, er det et hotell du vil anbefale?? Må inrømme at vi har blitt godt vant etterhvert, så vi er litt kresne på hva vi vil ha. Misforstå meg rett... vi trenger ingen kjempe luksus, men liker at det er litt over middels standard ;-) Takker for råd!
Nunne Skrevet 8. august 2006 #20 Skrevet 8. august 2006 Sorry... Hadde jeg ikke skrevet så fort, hadde jeg jo sett at du fortalte mer om hotellet litt høyere oppe..... Skal sjekke det på internett!! Vet du om det går greit å få tak i middagsglass til barn der?? Feks. på Tesco?? De har jo absolutt alt, men har jo aldri sjekket sånne ting tidligere. Hva med bleier?? Mye rare spørsmål som dukker opp når man reiser med barn..... he he.
Happy H Skrevet 9. august 2006 Forfatter #21 Skrevet 9. august 2006 Hei Nunne! jenta vår va ikkje begynt m middag når vi reiste så d veit eg ikkje. Men vil tro de har d på tesco, for der har de som du sa absolutt alt. hadde hvertfall morsmelkertatning der, ingen kjente merker, men de hadde hvertfall. Bleier såg eg de hadde pampers som va kjente og ein del andre ukjente. Men vi hadde m nok bleier t heile turen, så trengte ikkje kjøpe nokke. Ble kjent m ei dame fra thailand som var gift m ein engelskmann..ho hadde m all mat t jenta si på 10mnd, så kan hende d e dårlig utvalg av middagsglass der. Vi likte oss kjeme godt på hotellet. heilt flott standard for oss hvertfall.. men va jo første gang og vi har ikkje sett så mange andre plassa. håpe du får ein kjempe flott tur, sku ønske vi go sku reise igjen då
Nunne Skrevet 10. august 2006 #22 Skrevet 10. august 2006 Hei, og takk for svar!!! Tror for sikkerhets skyld vi tar med middags glass til hele ferien jeg.... Bare de ikke fortsetter dette at man ikke får med bagasje inn på flyet da :-( Vi får isåfall prøve kofferten og pakke de godt inn.... og håpe de ikke knuser! Vet andre har slitt med å få kjøpt middagsglass andre steder i Thailand, så jeg tror like godt vi pakker kofferten full av grøt og Nan også ;-) Greit å være på den sikre siden.....!! Lengter tilbake dit, så jeg gleder meg veldig!!! Er veldig spent på hvordan jr. takler all oppmerksomheten han sikkert vil få, siden han er helt lys..... Han har jo kommet i en periode hvor alt annet enn mamma er skummelt..... Vi får ta det som det kommer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå