Gjest marie-s Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Jeg ser det er mange her som klager på at barna ikke får oppdragelse hos mor og oppfører seg som små troll når de kommer på besøk. Nå er jeg aleneforsørger og har en veloppdragen gutt, men jeg vet at han kan være sur og gretten de få gangene han er hos faren, for der får han lov til det + at han får mye sukker og faren liker å terge han. Men når han er her igjen så vet han hvilke regler som gjelder. Har også ei god venninne og vi pleier å dele på å passe hverandres barn, guttene er i samme alder og føler seg trygg både her og hos henne, men vi har lang i fra samme regler. Det som er lov her hos oss, trenger ikke å være lov hos henne, men barna har da ingen problemer med å tilpasse seg dette. Det samme gjelder med barnehage/skole barn følger da ulike regler der og hjemme. Det jeg vil frem til er: Sett klare grenser om hva som er lov hos dere. Min sønn brukte en stund denne: "ja men pappa(eller noen andre) sier jeg får lov", men svaret han fikk var: "Ja, men her er det ikke lov, her er det jeg som bestemmer det". Greit det kan være litt tøft med mye masing og forklaring de første gangen, men det er utrolig hvor fort de lærer. Hadde den ene sønnen (på 9 år) til min søster her en stund (en alle mener er helt umulig), men etter at vi snakket litt om ting så hentet han selv klær fra vaskemaskinen og hengte de opp for å hjelpe meg slik at jeg kunne lage mat og vi kunne dra på stranden. Søsteren min holdt på å gå i bakken når hun hørte om dette, trodde meg nesten ikke. Men nå er han hjemme med de igjen og tilbake til sitt gamle mønster, for han vet nøyaktig hva han kan slippe unna med der. Så gi det et forsøk før dere klager på uoppdragne barn, mulig dere også må riste faren litt i nakken for å få han til å forstå at barn faktisk setter pris på grenser.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 Mine stebarn er uoppdragne. Ikkje bare her, men hjå mora og. Faren er ikkje den beste til å setje grense for dei, men han er bedre enn mora. Du har heilt klart eit poeng med at dei heldt på slik fordi dei kan, men ofte er det slik at det vert ein mykje tyngre jobb for far, om mor som har hovudomsorg for barna ikkje greier med dei. No med ferie og alt dette må eg berre sei at eg er så utruleg sliten og trøtt av å bli motarbeida frå tidleg morgon til seine kvelden av ungar. Heile tida kvar einaste dag, gå å terpe på vanleg folkeskikk med store ungar, som ikkje vil. Det er så utriveleg og surt miljø, at eg treng ein pause frå min eigen heim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå