Gå til innhold

Reise med lillegull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familien min har bodd noen år i Azerbaijan, men flytter hjem igjen til Norge til jul. Jeg og sambo hadde lyst til å besøke de igjen før de flytter hjem, men gutten vår er bare 3 1/2 mnd. Hvis vi reiser i september er han da 5 mnd. Men er veldig usikker på hvorvidt det er bra for gullet at vi drar. Noen med innspill?

Vi bor og kjører sikkert der nede, og jeg fullammer forhåpentligvis enda når vi reiser. Kokt vann i grøten kan jo heller ikke være så farlig. Men er mest usikker på tidsforskjellen (3t), flyturen og tja, generellt sett det å reise på en mer ambisiøs tur med et lite barn. Må også finne ut litt ang om gutten da trenger vaksiner, og hvordan det evnt blir.

Tusen takk hvis noen kan hjelpe meg, er veldig usikker på dette......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å reise til Libanon med min på 2mnd. det var bestemt før fødsel og før krig... Vi ble frarådet å reise pga så forskjellig bakteriekultur der. Det var ingen fare med mat, sa de, men han vil møte bakterier fra andre mennesker og omgivelser som han ikke er vant til, og det kunne føre til noen stygge infeksjoner. Vi ble rådet til å vente ca 6 mnd. Da har han fått flere vaksiner og er mer herdet med amming. Jeg vil tro 5 mnd burde gå bra.(?) Gutten vår har fått ekstra vaksiner, som bcg og hepatitt allerede fordi ha har libanesisk familie. Høres jo ut som om de er spedalske der nede, men det dreier seg altså bare om at vi er supersarte her i nord. God tur, eventuelt og lykke til!

Skrevet

Tusen takk for innspill! Var vel akkurat slike problematikker som dette jeg var på jakt etter å få hørt om. Azerbaijan er et fattig land, og de hygieniske forholdene er litt så som så. Så det kan jo faktisk bli en utfordring. Tror jeg må finne ut mer om dette og evnt vaksinering før vi bestemmer oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...