Gå til innhold

hvilke str bruker deres 9 mnd gammel baby???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt bruker 74. Er nesten 9,5 mnd nå, og må nok kjøpe litt klær i 80 snart. Ikke alt som passer lenger:)

Skrevet

Sønnen vår er nesten 10 mnd og bruker str. 80-86

Skrevet

vi skal nemlig til syden i vinter...og da er datteren min 9 mnd....så tenker at jeg skal kjøpe litt sommerklær til henne nå på salg..det selges sikkert ikke så masse sommerklær på vinteren

HI

Skrevet

Det er jo så forskjellig, men normal str for 9 mnd er jo 74. Lillesnupp her på snart 7 mnd bruker 68, så er nok i 74 ved 9 mnd.

Ser en over her som bruker 80-86 på en på 10 mnd, snuppa mi på snart to år bruker 80-86, så ikke alltid lett å bare se på str:-) Hun bruker sommertøyet sitt fra i fjor, og noe av sommertøyet fra H&M kjøpte jeg i str 68 i fjor da hun var da nesten 1 år. Dette bruker hun i år også! Så H&M er jammen stort i str, det er sett med shortser og osv.

Så hvis babyen din er i vanlig str, ville jeg kanskje kjøpt 74. Kjedelig med stort sommertøy. Snuppa her(hun på snart 2) fikk noen fine sett nå fra besteforeldre i str 2 år, det er alt for stort...passer nok heller neste år.

Skrevet

står det ikke 6-9 mnd på 74 str? Regner med at jeg bytter til 80 når hun fyller ni mnd jeg. Liker at klærne heller er litt romslige enn trange jeg da:) Jenta mi er vel også ganske stor, var 8280 g på sjumnders kontrollen. (Bare 67 cm)

syns også at bodyer er mindre i str enn for eksempel vanlige klær de aller fleste steder

Skrevet

Jo, det er vel kanskje 6-9 mnd det er. På Benetton feks er str 74 det samme som et år, men de fleste passer jo ikke til det da.-)

Liker heller ikke at klærne sitter som pøleskinn nei, men hun mellomste min er ei ganske lita frøken...

Skrevet

broren min har ei datter som blir 2 i nov, og hun kan fremdeles få på seg 68 i enkelte str :) Lita frøken det å ja.

Jenta mi er ei søt lita bolle :) Har en kjole fra USA som det står 3-6 mnd på, men den kan hun umulig bruke enda, alt for stor :)

Skrevet

Guten vår er 10 mnd, men har brukt str. 74 og 80 sidan han var 5 mnd. Han er lang i ryggen så bodyane måtte vere str. 80 tidleg, men dei måtte ha ein oppbrett på ermene. Han brukte 74 i bukser fram til ca 8 mnd.

No har vi kjøpt inn nokre bodyar i 86, men har ikkje begynt å bruke dei enno.

Skrevet

Min baby er ikke akurat 9 mnd, men bruker 74/80 i bodyer fra H&M (er 4,5 mnd) Er veldig lang, og i tillegg lang i overkroppen. Bruker 68 i bukser.

Det er veldig stor forskjell størrelsen på klærna etter merkene. H&M er stort, mens f.eks. baby claire er veldig lite.

Skrevet

Da jenta mi var 9 mnd brukte hun str 68. Går nå mer og mer over til 74 og er nå litt over 10 mnd.

Hun var 7750 g og 70,6 cm på 9 mnd kontrollen.

Du må se litt på vekt og lengde i forhold til str. Det er stor forskjell.

Skrevet

WOW, mi er 4 mnd og bruker 68-74 :-D

Hun er 7100 og 65 lang :)

Skrevet

Min gutt er 9 mnd no, og han bruker 68 74.

Ingen ting i 80 enda, kanskje noen bodyer da..

Skrevet

Vesla er 8,5 mnd og har brukt 74 en god stund nå. Begynte med det i mai da vi var i syden. Kan nok bruke det en stund til også. Er 71,5 cm og ca 8,5 kg. Tror du må se an litt hvor stor babyen er jeg.

Skrevet

MIn kan enda bruke bukser som er 68, men de fleste klærne er i 74 og 80. Gjerne 86 også hvis det er danske klær, de er visst himla små i størrelsen..

Han er også lang i ryggen, så det er kun ullbodyer som er lange nok i rett størrelse. Har inntrykk av at de fleste andre bodyer (og nattpysjer og sånn) er konstruert for babyer med andre proporsjoner enn min :)

Skrevet

lillemor på 8,5 mnd bruker alt fra 68 til 80. kjøpte en sommerkjole til henne her om dagen i str 74, men hadde sommeren vært lenger, hadde jeg nok kjøpt den i str 80, men siden den bare skal passe 1 mnd til fant jeg ut at det holdt med 74.

Det går jo ann å kjøpe litt forskjellige størrelser i klær, er jo alltids noen du kan gi bort det som ikke passer til?

Skrevet

Ja ja... gutten vår er 5 mnd, og bruker 74 alt nå han... en lang gutt...

Skrevet

Min gutt er 8 mnd og bruker nå 80 og 86! Ja han er stor og tung! Phu..Håper at han holder seg på den str til han er året =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...