Gå til innhold

hvilke str bruker deres 9 mnd gammel baby???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo så forskjellig, men normal str for 9 mnd er jo 74. Lillesnupp her på snart 7 mnd bruker 68, så er nok i 74 ved 9 mnd.

Ser en over her som bruker 80-86 på en på 10 mnd, snuppa mi på snart to år bruker 80-86, så ikke alltid lett å bare se på str:-) Hun bruker sommertøyet sitt fra i fjor, og noe av sommertøyet fra H&M kjøpte jeg i str 68 i fjor da hun var da nesten 1 år. Dette bruker hun i år også! Så H&M er jammen stort i str, det er sett med shortser og osv.

Så hvis babyen din er i vanlig str, ville jeg kanskje kjøpt 74. Kjedelig med stort sommertøy. Snuppa her(hun på snart 2) fikk noen fine sett nå fra besteforeldre i str 2 år, det er alt for stort...passer nok heller neste år.

står det ikke 6-9 mnd på 74 str? Regner med at jeg bytter til 80 når hun fyller ni mnd jeg. Liker at klærne heller er litt romslige enn trange jeg da:) Jenta mi er vel også ganske stor, var 8280 g på sjumnders kontrollen. (Bare 67 cm)

syns også at bodyer er mindre i str enn for eksempel vanlige klær de aller fleste steder

Annonse

broren min har ei datter som blir 2 i nov, og hun kan fremdeles få på seg 68 i enkelte str :) Lita frøken det å ja.

Jenta mi er ei søt lita bolle :) Har en kjole fra USA som det står 3-6 mnd på, men den kan hun umulig bruke enda, alt for stor :)

Guten vår er 10 mnd, men har brukt str. 74 og 80 sidan han var 5 mnd. Han er lang i ryggen så bodyane måtte vere str. 80 tidleg, men dei måtte ha ein oppbrett på ermene. Han brukte 74 i bukser fram til ca 8 mnd.

No har vi kjøpt inn nokre bodyar i 86, men har ikkje begynt å bruke dei enno.

Min baby er ikke akurat 9 mnd, men bruker 74/80 i bodyer fra H&M (er 4,5 mnd) Er veldig lang, og i tillegg lang i overkroppen. Bruker 68 i bukser.

Det er veldig stor forskjell størrelsen på klærna etter merkene. H&M er stort, mens f.eks. baby claire er veldig lite.

Annonse

MIn kan enda bruke bukser som er 68, men de fleste klærne er i 74 og 80. Gjerne 86 også hvis det er danske klær, de er visst himla små i størrelsen..

Han er også lang i ryggen, så det er kun ullbodyer som er lange nok i rett størrelse. Har inntrykk av at de fleste andre bodyer (og nattpysjer og sånn) er konstruert for babyer med andre proporsjoner enn min :)

lillemor på 8,5 mnd bruker alt fra 68 til 80. kjøpte en sommerkjole til henne her om dagen i str 74, men hadde sommeren vært lenger, hadde jeg nok kjøpt den i str 80, men siden den bare skal passe 1 mnd til fant jeg ut at det holdt med 74.

Det går jo ann å kjøpe litt forskjellige størrelser i klær, er jo alltids noen du kan gi bort det som ikke passer til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...