Gå til innhold

Si meg en ting! Når forholdet vakler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og dama har lagt på seg 15 kilo i løpet av forholdet, over 4 år (mye trøstespising)..har mannen noe som helst skyld i dette? Setter dette på spissen, men: Var slank da vi møttes, og gradvis har snop erstattet sexlivet...han er glad i meg, men begge har resignert mht. sengekosen...'gidder ikke' på en måte. Jeg føler meg mindre lekker, og det synes sikkert samboer også. Han er ikke pågående seksuelt, og var ikke i starten heller, men da hadde vi likevel sex noen ganger i uka. Føler rett og slett ikke for å ta meg sammen for han, for han er ikke 'etter meg' fysisk uansett.

Vet f...ikke hvordan å komme ut av sirkelen her...

Noen som forstår tankene bak skribleriet her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får en følelse av at du er misfornøyd med hvordan ting har blitt, kanskje selvtilliten er synkende pga. den ekstra vekten som har kommet i løpet av de siste årene. Nå har det blitt mindre sex også, og vekten din er mulig problemet...?

Det er vanskelig å få sagt det på en grei måte, uten at det kommer ut helt feil og kanskje sårer noe vanvittig :-( Men:

Forstår jeg deg rett, så lurer du på om det er mannen din sin skyld for at du har lagt på deg - av den grunn at han ikke har vist deg at du er attraktiv i hans øyne, og fordi du har funnet andre 'hobbyer' når sexen ble fraværende...?

Jeg kan forstå tankegangen din, om det er dét du tenker, men jeg vet ikke helt om jeg kan si meg enig i den teorien. Vi er jo alle ansvarlige for hvordan vi selv ser ut, i større eller mindre grad, så fremt det ikke foreligger en sykdom som tilsier at ting er som de er. Min personlige mening er at det er litt viktig å passe på seg selv til tross for at man har funnet noen å dele livet med, for ikke å forfalle. Om du ikke gjør det for hans del, så gjør det for din egen del :-)

Du sier du ikke føler deg særlig lekker lenger, og det vil jo si at du ikke er lykkelig med den ekstra vekten som har kommet med årene. Sånn kan det jo heller ikke være særlig godt å gå rundt å ha det...? Du sier du antar at samboeren din heller ikke syns du er lekker, kanskje dere bør snakke litt om det, selv om det kan være et vanskelig og sårt tema. Her trengs det litt klarhet for at du skal finne ut om det virkelig er sånn som du tror. Du sier jo selv at du erstatter sex med snop, kanskje det plager ham like mye som det plager deg at du gjør det ?

Rotete, men dog.

Kom gjerne med innspill, så svarer jeg deg :-)

Skrevet

hei,

høres ut som om du he kommet inn i en dårli sirkel her.... no ska de vel sies at vekta betyr ikkje så mykje i de fulle og de heile, men for oss kvinnfolk så heng vekt og sjøltillit i lag.... mannen din e jo indirekte medskyldig i vektøkninga, men de e veldig skummelt å gjømme se bak den oppfatninga, for da e de mykje lettere å la være å gjøre nokka me de.... I he gått litt opp og ned i vekt dem siste åra, og de e utroli stor forskjell på selvfølelsen i he hatt når i he vore på det tynneste og det største!!.... Uavhengig av ka mannen din syns, hvis du virkeli e misfornøyd me kossn du ser ut, så syns i du ska prøve å gjøre nokka me de. I veit av erfaring at du kjem te å føle de mykje bedre me de sjøl, så snart du ser resultat, og da bli du automatisk mykje meir fornøyd me de sjøl, du kjem te å stråle meir, og inngenting e meir sexy enn utstråling!!!! dokker kjem begge te å få ett bedre sexliv, fordi du føle de flott, og mannen din kjem te å merke den psykiske forskjellen.

vart ett langt svar ta her, men i snakke som sagt av erfaring.... he aldri følt me så stor som no når i e gravid....he gått opp nesten 25 kilo, og he ennå 2 mnd att.... men i overlev, fordi i veit at det e verdt de..... i kjem te å begynne å trene att så snart kroppen e klar for det. vi kvinnfolk treng mykje bekreftelse på at vi e fine, og hvis vi ikkje får det, kjem dem skumle tankan fole fort..... de aller viktigste e jo selvfølgeli at vi e fornøyd me oss sjøl, men de e ikkje like lett allti, og om du bare fortsett å sitte hjemme i sofaen og trøstespise, og tenke at det e mannen din sin feil, kan de fort utvikle se te å bli mykje verre....e ikkkje så mykje som ska te..... bare ei lita treningsøkt 1 - 2 ganga i uka, og du kjem te å føle de såååå mykje bedre etterpå.... kanskje du til og med kan dra me mannen din på trening, så får dokker gjort nokka i lag au.. :)

Skrevet

Jeg har det på samme måte...

Spiser snop hver kveld foran tvn i stua mens han sitter i kjellerstua.

Jeg føler at han ikke liker meg, både fysisk og generelt.

Han gidder sjeldent å tilbringe ting sammen med meg og det er over ett år siden vi sist var ute bare vi to.

Jeg vet jeg bruker snop som trøst, men må ha det for å slappe av og kose meg - slik det nå er blitt.

Vi har dog sex ganske jevnlig, men helt uten kos ol.

Vet ikke når jeg ble kysset sist, for et par år siden?

Føler jeg kunne vært hvem som helst når vi har sex.

Jeg mener vi begge har skyld, jeg kunne holdt meg tynnere, han kunne vært oppmerksom, mindre negativ, gitt meg nærhet og omtanke.

Jeg tar det opp jevnlig, men det bedrer seg ikke.

Alt han gjør for å "hjelpe" meg er at han av og til sier at jeg spiser for mye snop.

Jeg sier hva jeg trenger; nærhet, tid sammen ol.

Så her er vi nå.

Jeg har jo selv lyst å bli tynnere, sunnere, men sliter veldig med motivasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...