Gjest Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Er det bare å legge dem i sengen sin også sovner de? Vi har bysset gutten vår i søvn hele tiden, men på lørdag fant han vist ut at det var nok! hehe Jeg la han i sengen siden jeg ikke fikk han til å sove og 2 min senere sov han og har lagt seg "selv" siden... Ble ganske sjokkert og glad jeg! Stakkar han har sikkert vert lei av oss lenge...lille pus.. Vinker glad "Hadet" når jeg går ut av rommet!
-Petrine- Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Hehe, tydelig at det ikke var nødvendig med byssing da Vi synger nattasang mens vi har henne på fanget. Legger henne i sengen og gir henne smukken. Sovner som regel etter en liten stund.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 her har han lagt seg selv en god stund nå - han er 1 år no å har tilogmed sluttet med smukken om natten.. av seg selv. ligger å snakker litt så etter 5 min sover han godt
Jaheira Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 Synger nattasanger på vei til soverommet, og legger henne i senga. Sovner som regel med engang, men det hender hun prater litt med seg selv før hun sovner. Dette har hun gjort fra hun var ca 10mnd.
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #5 Skrevet 25. juli 2006 ja, bare legger henne ned, og går ut igjen. Da har hun satt seg opp og sitter og ser etter oss. Er helt stille med en gang! Alltid vært så enkel å legge for kvelden i grunn... utenom ved tenner da ;O)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 Vi ha lagt vår lille sånn at han skal sovne av seg sjøl fra dag en.. Så klart når han var mindre så sovna han til puppen.. Men det var ikke så lang tid han fikk det da jeg ble dårlig.. Men vi ha alltid gått inn med han, gitt han ett nuss på panna og sagt natta... Da vinker han til oss... Og etter en liten stund sovner han...
*Rutletutt* Skrevet 26. juli 2006 #7 Skrevet 26. juli 2006 Ja, det har vel gjort siden han var rundt 7-8 mnd (før det sovnet han på puppen). Legger han våken hver kveld + om formiddagen, og han har aldri skreket eller vært vanskelig. Om han ikke sover med en gang, så ligger han bare så "synger" og prater litt for seg selv før han sovner - deilig:o)
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 26. juli 2006 #8 Skrevet 26. juli 2006 Fra dag en har hun "lagt seg selv", hun er blitt lagt i sengen våken fra første stund. Som regel går det veldig greit, enkelte dager må vi inn å legge henne ned 2-6 ganger før hun sovner.
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #9 Skrevet 26. juli 2006 Gutten min er ett år og sovner av seg selv. Siden han var 7 mnd har jeg bare lagt han i senga, sagt god natt og går ut. Han kan ligge å prate eller leke med bamsene sine i alt fra fem minutter til en time, men det er ikke noe skriking eller sutring. Som regel sovner han innen et kvarter.
Lise Marie Skrevet 26. juli 2006 #10 Skrevet 26. juli 2006 Etter tannpuss hender det at vi sitter i den vesle sofaen hennes med bamse, dyne og smokk og leser og titter i en bok sammen. Når jeg legger henne brer jeg over dynen hennes, legger bamse og eventuelt koseteppe på plass, synger en sang, stryker henne i ansiktet, kysser henne i pannen og sier god natt. Da sier hun "natta" og faller til ro. Det hender at jeg hører at hun prater og pusler i sengen sin etter at jeg har lukket inntil døren, men det er ytterst sjeldent hun gjør opprør.
yasmina Skrevet 27. juli 2006 #11 Skrevet 27. juli 2006 ja, har v-el-+- g9jo/*rt/* d/et89 s/*/iden han var ca 7 mnd
Gjest Skrevet 27. juli 2006 #12 Skrevet 27. juli 2006 Gutten min peker p¨ trappa og vil gå ned i sengen selv han når han er trøtt. Kjempe enkelt og greit, griner aldri når han blir lagt og sovner innen 5 min. Tar igjen for de første n7 mnd når han sov VELDIG dårlig! Nå er han 18 mnd
Gjest Skrevet 28. juli 2006 #13 Skrevet 28. juli 2006 Ikke så enkelt her i gården som det alle andre har beskrevet. Da hun var liten fektet hun så med armene at vi måtte holde litt på henne til hun sovnet. Da hun ble litt større dro hun ut smokken og vi puttet den inn igjen fjorten ganger slik at hun sovnet. Nå holder det med en hånd på brystet, men vi sitter der til hun sovner. Noen ganger tar det tre minutter, andre ganger 2 timer (feks i ferietida). Går vi ut reiser hun seg opp og står i senga. Jeg har ikke noe særlig til overs for skrikemetoden, så foreløpig blir det ikke tatt noe "oppgjør" med hvordan hun skal legge seg. Hun har behov for at det er noen der og da tror jeg at hun blir et trygt og lykkelig vesen hvis hun opplever trygghet...
frøkena Skrevet 29. juli 2006 #14 Skrevet 29. juli 2006 DATTEREN MIN HAR STORTSETT LAGT SEG SELV SIDEN HUN VAR NYFØDT. TROR VI ER VELDIG HELDIGE OG SIKKERT LITT BORTSKJEMTE. HE-HE.....
Gjest Skrevet 29. juli 2006 #15 Skrevet 29. juli 2006 Har han gjort sidan dag 1! I starten fekk vi nesten ilt av han der han låg i timesvis i mørket før han sovna. I dag 1 år, i seng 19 oppe 07 utan problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå