Gå til innhold

Savner jobben min, jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå for tiden er min "navlestreng" til arbeidet mitt å se såpeserien "Grey's anatomy"... jobber med akuttmedisin. Tipper at når jeg endelig kan begynne å jobbe igjen, må jeg gjennom en opplæringsperiode igjen c",) Hmm kanskje jeg skulle plukke frem noen fagbøker mens jeg har permisjon, så jeg ikke stiller helt blank.

Men småsnuppene mine er verdt all tiden borte fra jobben - og når jeg tenker meg om, ville jeg jo aldri bytte det bort!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må innrømme at jeg også savner jobben min. Spesiellt etter at jeg var på sommerfest og møtte alle flotte kollegaer. Har også tatt en spennende etterutanning som gir jobben min en ekstra gnist.

Husker godt fra tidligere permisjoner at jeg var lit stresset for å ikke ha kunnet følgt med i det siste på jobben. Gruet meg for å komme tilbake.

Det gjør jeg ikke denne gangen. Nå slapper jeg bare av. Var utbrendt rett før jeg ble sykemeldt i graviditeten. Var sliten etter en slitsom og konfliktfylt skillsmisse og krangel om barn. Mine arbeidskollegaer var utrolig støttende og gull vært.

Jeg har hvirkelig hatt godt av denne fri perioden og setter stor pris på å kunne være så mye sammen med alle barna som jeg faktisk kan nå.

Så tenker jeg også på hva fint allting har blitt. Vi har 4 vidunderlige og fantastiske barn. Det ser man spesiellt nå på sommeren da det ikke er stress med noen ting. Bare tid for kos.

Nei ser ofte på et bilde som henger over PC:n min der står det:

......Passa på at njuta av livet..... Nu när du ändå håller på och lever.....

Så sant så.

Skrevet

Jeg savner IKKE jobben.. overhodet ikke... Jobber som sykepleier på et sykehjem. Byttet jobb for ca 2 år siden for å ha litt kortere reise... Angrer som en hund. Sykehjemsjobb er helt pyton. Bare sure kjerringer, baksnakking og dritt blant kolleganene. Null respekt fra noen eller for noe. Jobbet tidligere som fengselssykepleier. Mannsmiljø er å foretrekke gitt. Der blir ting sagt rett ut uten all gneldringa bak ryggen på en! Gudskjelov at jeg har tatt ett år til med permisjon!!!!

Puuuuhhhh... det var godt å få ut det tenker jeg:)

Skrevet

Er også sykepleier, og var akkurat ferdig med spesialutdanning da jeg ble gravid med fjerdemann. Må nok innrømme at jeg er enig med deg - å jobbe på sykehjem var ikke så veldig spennende selvom det er en viktig jobb. Gjorde det for noen år siden av samme grunn som deg, men kun en kort periode. Fant ut at den korte reiseveien ikke var så viktig likevel...

Skrevet

Jeg jobber også innenfor "bransjen" og har valgt kort reisevei framfor spl. jobb på sykehus. Nå er jeg såååå i tvil; blir jeg (tenker praktisk) eller skal jeg velge lysten på en annen jobb og godta reisevei? Vanskelig, gitt!

Skrevet

Ja, det er ikke enkelt å velge. Jeg landet på et kompromiss, jeg er på det nærmeste sykehuset på samme type avdeling som der jeg jobbet i Oslo - men skal så snart jeg er ferdig med bindingstid etter utdanningen søke meg tilbake til min gamle arbeidsplass.Trivsel på jobben betyr MYE!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...